در پتروشیمی های ماهشهر مذاکره میان دولت و کارفرمایان با نمایندگان کارگران شروع شده است

اطلاعیه شماره ٧
طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، از دیروز ٣٠ فروردین مذاکره در تعدادی از پتروشیمی های ماهشهر از جمله در پتروشیمی فجر، رازی و تندگویان شروع شده است. در پتروشیمی بندر امام نیز همانطور که در اطلاعیه قبل گفتیم دولت تلاش میکند با کمترین عقب نشینی کارگران را به سر کار بفرستد، و با دادن برخی امتیازات به کارگران، شرکت های پیمانکاری را نگهدارند. اما کارگران زیر بار نرفته اند و اعتصاب و تجمعات اعتراضی همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش حراست پتروشیمی ها و وزارت اطلاعات تلاش زیادی بخرج میدهند که خبرها به بیرون درز نکند.
طبق اطلاعیه اتحادیه آزادی کارگران ایران، در پتروشیمی امیرکبیر میان کارگران و کارفرما توافقاتی به عمل آمده و کارگران از دیروز به سر کار برگشته اند اما خواست اصلی کارگران مبنی بر حذف شرکت های پیمانکار و قرارداد مستقیم با کارفرما پاسخ نگرفته است. رئوس توافقات میان کارگران و کارفرمای امیرکبیر به شرح زیر است:
– اصلاح حقوق ازجمله افزایش حق بدی آب وهوا
– استفاده از امکانات رفاهی همانند پرسنل رسمی (ازجمله استفاده از مجموعه ورزشی، خدمات پروازی هواپیما، خدمات فرهنگی و سایر موارد)
– استفاده از سرویسهای شرکت (ترانسپورت)
– استفاده یکسان از رستوران مجتمع بین تمام پرسنل
– رفع تبعیض هنگام ورود و خروج بین کارگران پیمانکار و رسمی
– تعهد به عدم اخراج کارگران اعتصابی و محاسبه پرداخت ایام اعتصاب
– اعزام نمایندگان کارگران به هزینه شرکت به تهران جهت پیگیری خواسته خود مبنی بر انجام قراردادهای جمعی و مستقیم با کارفرما
طبق این گزارش کارگران اعلام کرده اند که مطالبه اصلی آنها مبنی برقرارداد مستقیم با کارفرما و حذف شرکتهای پیمانکاری همچنان مفتوح نگه خواهند داشت و مدیریت مجتمع اعلام کرده است در صورتیکه این خواسته در یک مجتمع پتروشیمی دیگر در منطقه اجرا شود، پتروشیمی امیرکبیر دومی خواهد بود.
حزب کمونیست کارگری بر اتحاد کارگران مجموعه پتروشیمی های در حال اعتصاب تاکید میکند. دولت و کارفرمایان تلاش میکنند که اولا با دادن امتیازاتی شرکت های پیمانکاری را نگهدارند یعنی خواست اصلی کارگران را نادیده بگیرند و ثانیا، با مذاکرات جداگانه با کارگران هر شرکت میان کارگران تفرقه ایجاد کنند و قدرت اعتصاب متحد و یکپارچه پتروشیمی های مختلف را در هم بشکنند. اعتصاب متحد ده هزار کارگر ٩ پتروشیمی چنان قدرتی داشت که دولت و کارفرمایان را به میز مذاکره کشاند. کارگران پتروشیمی ها باید رابطه خود با سایر پتروشیمی ها را حفظ کنند و با هماهنگی با یکدیگر بیشترین عقب نشینی را به دولت و کارفرمایان تحمیل کنند.
زنده باد اتحاد و یکپارچگی کارگران پتروشیمی های ماهشهر
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ فروردین ١٣٩٠، ٢٠ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *