یازدهمین روز اعتصاب در پتروشیمی ها: اعتصاب و تجمع هزاران کارگر پتروشیمی ها ادامه دارد

اطلاعیه شماره ٦
دولت تلاش میکند میان کارگران تفرقه ایجاد کند
کارگران پتروشیمی های ماهشهر امروز نیز به اعتصاب و تجمعات خود ادامه دادند. دیروز به اطلاع رساندیم که ظریف کار مدیر عامل شرکت و یکی از نمایندگان مجلس رژیم اعلام کردند که دستورالعمل اجرائی کردن خواست برچیدن شرکت های پیمانکاری در دست بررسی است و با خواست کارگران برای مذاکره موافقت کردند و قرار بود امروز این نشست شروع شود. طبق گزارشی که امروز به حزب کمونیست کارگری رسیده است، تعدادی از مسئولین شرکت ها امروز با حضور در جمع کارگران پتروشیمی بندر امام اعلام کردند که توانسته اند موافقت وزارت نفت را برای دادن امتیاز هائی جلب نمایند. از جمله اینکه قراردادهای کارگران با شرکتهای پیمانکاری پابرجا باشد ولی بخش زیادی از امتیاز های کارگران استخدامی با پتروشیمی ها را توسط شرکتهای فعلی به کارگران پرداخت نمایند. این عقب نشینی نسبی تلاش کارفرمایان و دولت برای ایجاد تفرقه در میان کارگران است. کارگران اما اعلام کردند که همچنان بر خواست خود مبنی بر پایان دادن به شرکت های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با کارفرمایان تاکید میکنند و تا زمانی که به آنها پاسخ داده نشود به اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.
طبق این گزارش روز قبل کارگران مجتمع های امیرکبیر، بندر امام، فجر، رازی، اروند، تندگویان، بوعلی سینا و خوزستان در مقابل محل های کار خود تجمع کردند و بر تحقق خواستهایشان پافشاری کردند. در تجمعات دیروز نیز تعدادی از خانواده های کارگران شرکت داشتند. تجمعات اعتراضی کارگران و خانواده های آنها امروز نیز ادامه یافت.
حزب کمونیست کارگری کارگران کلیه پتروشیمی های اعتصابی را به حفظ وحدت و پکپارچگی و هوشیاری درمقابل توطئه های کارفرمایان و دولت برای ایجاد دودستگی میان آنها تاکید میکند.
زنده باد کارگران اعتصابی پتروشیمی ها در ماهشهر
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ فروردین ١٣٩٠، ١٩ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *