جنایات جمهوری اسلامی در اهواز و شهرهای اطراف شدیدا محکوم است!

از پنجشنبه ٢٥ فروردین جمهوری اسلامی به جنایاتی گسترده علیه مردم مناطق عرب زبان اهواز، شهرها و شهرک های اطراف آن دست زده است. بنا به خبرها در حملات نیروهای جنایتکار اسلامی تعدادی کشته، تعدادی مجروح و تعداد قابل توجهی دستگیر شده اند. در روزهای گذشته عملا نوعی حکومت نظامی در این مناطق برقرار بوده است. این وحشیگری رژیم مستاصل اسلامی برای مقابله با فراخوان به تظاهرات در روز جمعه ٢٦ فروردین (در ششمین سالگرد تظاهرات وسیع مردم “شلنگ آباد” و دیگر مناطق محروم و عمدتا عرب نشین اهواز) بود که از سوی جوانان و تحت تاثیر انقلابات اخیر در مصر و تونس و سایر مناطق و از طریق اینترنت سازمان یافته بود.
حزب کمونیست کارگری هجوم سبعانه جمهوری اسلامی به مردم اهواز و شهرهای اطراف را بشدت محکوم میکند. با همه داغداران این جنایات عمیقا اظهار همدردی میکند و خود را در کنار همه مردم زحمتکش، فقیر و محروم در اهواز و شهرهای دیگر خوزستان در مبارزه بر علیه جمهوری اسلامی و برای تحقق خواستهای بحق شان میداند. ما خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان وقایع اخیر و همه زندانیان سیاسی و برچیدن شرایط پلیسی حاکم بر شهر و محلات و معرفی و محاکمه آمرین و عاملین جنایات اخیر هستیم.
ما همه مردم کارگر و آزاده اهواز و شهرهای خوزستان را دعوت میکنیم تا در صفی متحد علیه جمهوری اسلامی این عامل بلافصل فقر و فلاکت و تبعیض و بی حقوقی به میدان بیایند. جمهوری اسلامی کوشیده است تا با تکیه بر ناسیونالیسم فارس و نفرت پراکنی “ضد عرب” بین مردم تفرقه و جدایی اندازد. از آنسو ناسیونالیسم عربی هم دقیقا در خدمت همین جدایی بین انسان های کارگر و زحمتکش عمل کرده است. هرچند گزارشاتی که به حزب رسیده است حاکی از این است که مردم و جوانان منتسب به عرب و فارس در این اعتراضات در کنار یکدیگر و در مقابل نیروهای سرکوب بمیدان آمده اند. این اتحاد و یکپارچگی باید بیش از این تقویت شود. باید این دیوارهای کاذب و مخرب جدایی را فروریخت. باید همه مردم کارگر و زحمتکش، همه زنان و مردان آزادیخواه یکصدا و متحد، دوش به دوش هم جمهوری اسلامی را به نیروی انقلابی خود سرنگون کنند و حاکمیت مستقیم خود را برقرار کنند. حکومتی که آزادی، کرامت و رفاه انسان اساس آنست، تجلی اعمال اراده شهروندان متساوی الحقوق است و به همه تبعیضات مذهبی و قومی و جنسی پایان میدهد.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ فروردین ١٣٩٠، ١٨ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *