هزاران کارگر پتروشیمی همچنان در اعتصاب هستند

اعتصاب ٨ پتروشیمی را فرا گرفته است
اعتصاب ٢٠٠٠ کارگر پتروشیمی بندر امام که از روز ٢٠ فروردین شروع شده است، امروز وارد پنجمین روز خود شده و با قدرت ادامه دارد. کارگران ٧ پتروشیمی دیگر در منطقه صنعتی ماهشهر نیز در روزهای ٢٠، ٢١ و ٢٢ فروردین به اعتصاب دست زدند و بدین ترتیب یکی از مهمترین اعتصابات کارگری در صنایع کلیدی پتروشیمی در جنوب کشور شکل گرفته است. در حال حاضر علاوه بر کارگران پتروشیمی بندر امام، کارگران پتروشیمی های اروند، تندگویان، فجر، خوزستان، امیرکبیر، شیمیائی رازی و بوعلی در اعتصاب بسر میبرند. کارگران علاوه بر اعتصاب دست به تجمع و راهپیمائی میزنند و مصممانه بر خواست های خود پافشاری میکنند.
خواست های کارگران اعتصابی پايان دادن به كار پيمانكاران و عقد قرارداد مستقيم و دسته جمعی با کارفرمایان، پرداخت دستمزدهای معوقه و افزایش حداقل دستمزدها است. این خواستها سه خواست مهم کل طبقه کارگر ایران است.
تشکیل هرروزه مجمع عمومی در این پتروشیمی ها و بحث و تصمیم گیری جمعی برای ادامه مبارزه و تماس با سایر مراکز کارگری در منطقه و در سطح کشور به منظور گسترش اعتصاب به سایر مراکز کارگری، از جمله اقداماتی است که کارگران اعتصابی را در موقعیت بهتری برای تداوم مبارزه قرار میدهد.
اعتصاب همزمان هزاران کارگر در ٨ پتروشیمی، یک حرکت مهم کارگری است که باید مورد توجه کارگران کلیه مراکز کارگری قرار گیرد و کارگران سراسر کشور را به حرکت درآورد. اکنون که پرچم چند خواست مهم کارگران توسط مجموعه ای از مراکز کارگری به اهتزاز درآمده است، فرصتی به کارگران در سراسر کشور میدهد که به این حرکت بپیوندند و با دست زدن به اعتصاب همزمان و به هر شکل دیگر از اعتصاب کارگران پتروشیمی ها و این خواست ها حمایت کنند و خود را آماده برگزاری مراسم ها و تجمعات بزرگ در روز اول مه، روز جهانی کارگر کنند.
حزب از کارگران کلیه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان، از جوانان و همه مردم معترض و آزادیخواه میخواهد که قاطعانه از این اعتصابات حمایت کنند، خبرش را همه جا منعکس کنند، نامه های حمایتی صادر کنند و به هرشکل ممکن این حرکت را تقویت کنند.
زنده باد اعتصابات همزمان و متحد کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ اسفند ١٣٩٠، ١٣ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *