حضور مادر اسماعیل بخشی و شماری از کارگران مقابل حراست هفت تپه, اسماعیل بخشی باید فورا آزاد شود!

به گزارش کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز دوشنبه ۲۰ اسفند، مادر اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت فرزندش در مقابل حراست شرکت نیشکر هفت تپه، دست به اعتراض زد. در همبستگی با این اعتراض دهها نفر از کارگران مادر بخشی را مورد حمایت قرار دادند و همراه با وی به سمت دفتر مدیریت شرکت هفت تپه راهپیمایی کردند. این حرکت در مجتمع هفت تپه بازتاب وسیعی یافت و بحث بر سر چگونگی تدارک اعتراضاتی گسترده تر برای پیگیری آزادی اسماعیل بخشی و دیگر خواستهایشان یک بار دیگر در میان کارگران به بحثی داغ تبدیل شد. تاکنون مراجعات و تجمعات متعدد خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به مراکز قضایی برای آزادی آنان به نتیجه ای نرسیده است. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در اطلاعیه ای حضور مادر اسماعیل بخشی در کارخانه و حمایت و همراهی کارگران با او را گزارش کرده و در ادامه مینویسد:

” ادامه بازداشت اسماعیل باید پایان پذیرد. اسماعیل نه مجرم است و نه متهم. اسماعیل نماینده کارگران است و برای دفاع از مطالبات کارگران خود را به آب و آتش زده تا حق به حق دار برسد. باید بتوانیم با اعتراض های گسترده خواستار آزادی اسماعیل بشویم. اسماعیل هیج وقت تنها نبوده و تنها نیست. اسماعیل فریاد حق خواهی هزاران کارگر و خانواده کارگران هفت تپه و صدای میلیون ها کارگر و خانواده کارگری در ایران است .او شعار “نان کار آزادی” را با شما بلند فریاد زد. او به صاحبان سرمایه گفت به این بیحقوقی ها پایان دهید. ما نان می خواهیم، ما آزادی میخواهیم که برای خواست نان کسی ما را زندانی نکند و اعلام کرد کارمی خواهیم یعنی اینکه کسی حق ندارد امنیت شغلی ما را به خطر بیاندازد و ما را اخراج کند.” سندیکای نیشکر هفت تپه در خاتمه خطاب به کارگران بر ادامه و گسترش اعتراض برای آزادی اسماعیل بخشی و برای امنیت شغلی و دریافت دستمزدهای معوقه فراخوان داده است.

حزب کمونیست کارگری با حمایت از این فراخوان از کارگران نیشکر هفت تپه، از مردم شوش و از همگان خواستار حمایت وسیع از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان برای آزادی آنان و پایان دادن به بساط ضد مردمی شکنجه و زندان است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ اسفند ٩٧، ١١ مارس ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *