مردم ارومیه شيشه های اداره گاز را شكستند

اطلاعیه شماره ٦
صبح روز سه شنبه ١٦ فروردین جمعی از مردم ارومیه در اعتراض به افزایش قیمت گاز، در مقابل دفتر شرکت گاز این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند و بدنبال درگیری با ماموران حراست و نگهبانان این شرکت، شیشه های ساختمان گاز را شکستند.
طبق گزارشی که در این زمینه منتشر شده است، مسئولين اداره گاز قول داده اند که در قیمت گاز تجدید نظر خواهند کرد. روز سه شنبه همچنین تجمع دیگری در شهر ارومیه در مقابل دفتر ذاکری نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده و مردم معترض به افزایش قیمت گاز اعتراض کرده و نگرانی خود را نسبت به افزایش قیمت برق و آب که قبض های آنها هنوز به مردم نرسیده است، اعلام کرده اند.
همانطور که در اطلاعیه های قبلی اعلام کردیم، مبارزه علیه افزایش قیمت گاز و آب و برق بسرعت گسترش می یابد و جمهوری اسلامی بدلیل گسترده بودن این اعتراضات توان عکس العملی در مقابل مردم نداشته است. این مبارزه را باید تا شکست کامل سیاست حذف یارانه ها ادامه داد و به یک شکست سیاسی برای حکومت تبدیل کرد.
حزب کمونیست کارگری بر چند اقدام مهم زیر تاکید میکند:
١- در همه محلات بطور جمعی تصمیم بگیرید که قبض ها را نپردازید. دست به تجمعات اعتراضی بزنید و قبض ها را تحویل ادارات مربوطه بدهید.
٢- در صورت پیدا شدن سر و کله ماموران، بلافاصله همسایه ها را خبر کنید. مطمئن باشید که با تجمع اولیه مردم، کسی جرات نمیکند گاز و برق و آب شما را قطع کند.
٣- پخش تراکت و شعارنویسی را در همه محلات گسترش دهید و اعلام کنید که این خدمات باید رایگان شود و همه مردم را به نپرداختن قبض ها تشویق کنید.
٤- خبرها را به ما برسانید تا از این طریق بقیه مردم مطلع شوند. این عامل مهمی در اشاعه این مبارزه است.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ فروردین ١٣٩٠، ٦ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *