فراخوان حزب کمونیست کارگری خطاب به مردم، قبض ها را نپردازید

نپرداختن قبض های آب و برق و گاز بسرعت در سراسر کشور گسترده میشود. ما تاکنون در چندین اطلاعیه خبر تجمعات مردم در شهرهای خرم آباد، الیگودرز، کرمانشاه، نجف آباد، ازنا، درود و شازند در مقابل ادارات گاز و میادین شهرها را به اطلاع رسانده ایم و اکنون ابعاد اعتراض بسیار گسترده تر شده و جنبش قدرتمندی شکل گرفته است که از هر نظر حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی توان مقابله با آنرا ندارد. اعتراض چنان وسیع است که روزنامه آفتاب و جهان صنعت وابسته به رژیم نیز از “گسترش اعتراضات مردم” و شکایات مردم صحبت کرده و از قول مسئولین و نمایندگان مجلس میگویند “مردم شوکه شده اند، دولت و بسیاری از مسئولین و امام جمعه ها از گسترش اعتراضات نگران اند و ممکن است دولت مجبور به عقب نشینی شود”.
بدلیل گسترده بودن اعتراض، جمهوری اسلامی جرات قطع گاز و آب و برق را نداشته و این زمینه مساعدی برای پیشروی مردم و شکست کامل حکومت ایجاد کرده است. نپرداختن قبض ها هم بدرجاتی فشار اقتصادی به مردم زحمتکش را کاهش میدهد و هم از نظر سیاسی، یک پیروزی برای مردم و جنبش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی به شمار میرود. ما از ابتدا تاکید کردیم که با گسترش مبارزه در این زمینه، جمهوری اسلامی توان مقابله با مردم را ندارد و شکست میخورد و اکنون با گسترش اعتراض مردم، طلایه های شکست حکومت نمایان شده است.
حزب کمونیست کارگری اعلام میکند که اولا این حق مردم است که از خدمات رایگان آب و برق و گاز و همینطور بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ترانسپورت شهری برخوردار باشند. ثانیا، در شرایطی که اکثریت مردم را به فقر مطلق رانده اند مردم چاره ای جز مقاومت در این زمینه ندارند و اکنون که مقاومت و اعتراض مردم گام های مهم اولیه را برداشته است و ترس و وحشت را در بالائی ها دامن زده است، باید این مبارزه را تا عقب راندن کامل حکومت گسترش داد و به شکست سیاسی بزرگی برای حکومت تبدیل کرد.
حزب کمونیست کارگری بر چند اقدام مهم زیر تاکید میکند:
١- در همه محلات بطور جمعی تصمیم بگیرید که قبض ها را نپردازید. دست به تجمعات اعتراضی بزنید و قبض ها را تحویل ادارات مربوطه بدهید.
٢- در صورت پیدا شدن سر و کله ماموران، بلافاصله همسایه ها را خبر کنید. مطمئن باشید که با تجمع اولیه مردم، کسی جرات نمیکند گاز و برق و آب شما را قطع کند.
٣- پخش تراکت و شعارنویسی را در همه محلات گسترش دهید و اعلام کنید که این خدمات باید رایگان شود و همه مردم را به نپرداختن قبض ها تشویق کنید.
٤- خبرها را به ما برسانید تا از این طریق بقیه مردم مطلع شوند. این عامل مهمی در اشاعه این مبارزه است.
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ فروردین ١٣٩٠، ٦ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *