اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و اخباری دیگر از اعتراضات کارگری

– در ادامه اعتراض به دستگیری اسماعیل بخشی روز ٨ اسفند ماه خانواده و شماری از دوستداران او در برابر استانداری شوش تجمع کردند. تجمع کنندگان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “اسماعیل بخشی آزاد باید گردد”. وضعیت فیزیکی اسماعیل بخشی در زندان باعث نگرانی شدید خانواده او و کارگران و مردم است. مقامات امنیتی در پی اقدامات متعدد برای تحت فشار قرار دادن اسماعیل بخشی به نوشتن تکذیبیه و عدم موفقیت در این کار در دور جدید فشارها به اسماعیل بخشی و خانواده اش، از او خواسته اند که که وکیلش خانم فرزانه زیلابی را برکنار نماید. هم اکنون کارزاری جهانی در حمایت از اسماعیل بخشی در جریان است. وسیعا به این کارزار بپیوندیم

– روز ٨ اسفند کارگران شهرداری بروجرد برای سومین روز در اعتراض به تعویق پرداخت ٨ ماه مزد مقابل شهرداری تجمع کردند.

– در ادامه اعتراضات بازنشستگان روز ٧ اسفند جمعیتی از بازنشستگان کشوری و لشگری در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در این روز بازنشستگان بار دیگر با شعار “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی”، اعتراض خود را به فقر، تبعیض، نابرابری و بساط چپاولگری سرمایه داری حاکم اعلام داشتند. بازنشستگان اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

– روز ٧ اسفند کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان در اعتراض به نپرداختن ۵ ماه حقوق دست از کار کشیدند.

– روز ٧ اسفند کارکنان راه آهن تبریز در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق معوقه دست به اعتصاب زدند. در همبستگی با این اعتصاب کارگران راه آهن خراسان طی پیامی حمایت خود را اعلام کردند. در بخشی از این پیام چنین آمده است:” به امید روزی که عدالت در راه آهن محقق شود. از این بی عدالتی خسته شده ایم. حرکت اعتراضی شما امروز نشان دهنده حرکت تمامی پرسنل راه آهن بود.”.

– روز ۶ اسفند گروهی از کارگران مناطق ٨ و ۵ شهرداری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و بیمه درمانی خود مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ اسفند ٩٧، ٢٧ فوریه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *