راه حل، سرنگونی دولت قذافی به قدرت انقلابی مردم است!

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری پیرامون حمله نظامی به لیبی
در پی جنایات گسترده دولت وارتش قذافی علیه مخالفین و مردم انقلابی در هفته های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای تصویب کرد که مشخصا اعمال “منطقه پرواز ممنوع” بر فراز لیبی را در دستور قرار میداد. بدنبال این قطعنامه ائتلافی از نیروهای ناتو و مشخصا آمریکا، فرانسه و انگلیس حملات نظامی هوایی را علیه اهدافی در لیبی آغاز کرده اند. در این رابطه حزب کمونیست کارگری ایران بر این نکات تاکید دارد:
حمله نظامی به لیبی در شرایطی انجام شد که دولت قذافی به کمک ارتش و دیگر مزدوران مسلح بدنبال حمله به مردم و نیروهای انقلابی در چند شهر آزاد شده و بازپس گرفتن آنها، در آستانه حمله به بنغازی مقر اصلی نیروهای انقلابی قرار داشت. حمله نظامی نیروهای غربی از پیشرویهای بیشتر ارتش قذافی و بخصوص قتل عام مردم بنغازی بوسیله نیروهای قذافی جلوگیری کرد. روشن است که دولتهای غرب از این حمله اهداف و منافع ویژه خود را دنبال میکنند اما باید توجه داشت که این دولتها تا قبل از آغاز انقلاب لیبی مشکلی با دولت قذافی نداشتند و مخالفت امروز آنان با قذافی امری است که انقلاب به این دولتها تحمیل کرده است. در واقع جنگ کنونی میان نیروهای غربی و دولت قذافی یک نتیجه جانبی پیشرویهای انقلاب است؛ جبهه انقلاب باید از این شرایط برای پیشرویهای بیشتر و بزیر کشیدن قذافی و نظام سرکوبگر او استفاده کند. مردم و نیروهای انقلابی نباید اجازه دهند که حمله نظامی مانع دخالتگری آنان در صحنه سیاسی شود. همچنین باید هرگونه حمله به مراکز غیر نظامی و زیرساخت های اجتماعی و زندگی مدنی و بطریق اولی به محل سکونت مردم و افراد غیر نظامی را قویا محکوم کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
از سوی دیگر اقدام نظامی اخیر به زمینه ای برای رقابت ها و جدال قطب های بورژوایی در سطح بین الملل تبدیل شده و میتواند حتی ابعاد وسیعتر و غیر قابل پیش بینی یابد. تنها راه مقابله با این وضعیت نیز تداوم و گسترش انقلاب برای بزیر کشیدن حکومت قذافی است. سرنگونی انقلابی دولت قذافی و برقراری حاکمیت انقلابی مردم تنها راه مطمئن برای پایان دادن به تمام مخاطراتی است که مردم لیبی را تهدید میکند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١ فروردین ١٣٩٠، ٢١ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *