گوشه دیگری از اعتراضات به نپرداختن دستمزدها

 اعتراضات کارگران شهرداری شادگان، آتش نشانی آبادان، روغن نباتی جهان و معلمان حق التدریس

نپرداختن دستمزدهای زیر خط فقر کارگران یک جنایت آشکار در حق کارگران و خانواده های کارگری است. سرمایه داران از دست اندرکاران بخش دولتی گرفته تا کارفرمایان بخش خصوصی، مفتخوران حریص و زالو صفتی هستند که برای ثروت اندوزی از هیچ دزدی و جنایتی ابا ندارند. دست دزدان سرمایه دار را باید از سر جامعه تماما کوتاه کرد. اخبار دیگری از اعتراضات به نپرداختن دستمزدها و حقوقهای کارگران را ملاحظه میکنید:

– روز ۵ اسفند کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به پرداختن نشدن شش ماه و نیم حقوق شان و پرداخت نشدن حق بیمه دی ماه سال ۹۶ و دی ماه  ۹۷ و تمدید نکردن دفترچه درمانی  واجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

– روز ۴ اسفند کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، در اعتراض به ۸ ماه معوقات مزدی و بیمه ای خود و نیز در اعتراض به خصوصی سازی این شرکت و خطر از دست دادن کار خود در هشتمین روز اعتراضاتشان مقابل استانداری تجمع کردند.

– روز ۴ اسفند کارگران آتش نشانی آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق در مقابل فرمانداری تجمع کردند. این کارگران قبل از این نیز در ٢٩ بهمن تجمع داشتند.

– روز ۴ اسفند جمعی از معلمان حق التدریسی شهرستان البرز در استان قزوین، در اعتراض به پرداخت نشدن نزدیک به ۹ماه حق التدریس و حق اضافه کاری خود دست به اعتصاب زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اسفند ٩٧، ٢۴ فوریه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *