جمهوری اسلامی دست به کشتار زندانیان قزل حصار زد

روز سه شنبه ٢٤ اسفند جمهوری اسلامی دست به جنایت بزرگی در زندان قزل حصار زد و حمام خونی در این زندان به راه انداخت. زندانیان بیدفاع را به رگبار بست که در نتیجه آن دهها نفر به قتل رسیدند و تعداد زیادی مجروح شدند.
ساعت ٥ دیروز سه شنبه حدود سه هزار زندانی بند دو قزل حصار که اکثرا به اعدام و حبس ابد محکوم هستند علیه تصمیم دولت به اعدام ده نفر از هم بندانشان که قرار بود صبح چهارشنبه اعدام شوند، دست به شورش زدند. در بندها را شکستند و با منفجر کردن دیوار سالن زندان خود را به محوطه رساندند و به این احکام جنایتکارانه اعتراض کردند و علیه اعدام شعار دادند. مزدوران گارد ویژه زندانیان بی دفاع را به رگبار بستند و دهها نفر را به قتل رساندند و عده زیادی را مجروح کردند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جمهوری اسلامی ملاقات هفتگی خانواده های زندانیان را نیز امروز ملغی کرد و به خانواده هائی که برای ملاقات به زندان مراجعه کرده بودند اجازه ملاقات نداد که با خشم و اعتراض خانواده ها مواجه شد.
جمهوری اسلامی ادعا کرده است که زندانیان قصد فرار داشته اند اما این دروغ محض است و صرفا توجیهی برای حمام خونی است که در این زندان به راه انداخته است. این فقط استیصال رژیم را نشان میدهد. اما حتی اگر زندانیان قصد فرار هم داشتند، کار رژیم بی چون و چرا یک جنایت است.
حزب کمونیست کارگری این جنایت بزرگ را همراه با قانون ضدانسانی مجازات اعدام شدیدا محکوم میکند و همه مردم را به گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند. حزب از افکار عمومی مردم دنیا که بویژه در دو سال گذشته با قوانین قضائی قرون وسطائی رژیم و رفتار ددمنشانه حکومت با زندانیان آشنا شده اند، میخواهد دولت های غربی را تحت فشار قرار دهند که جمهوری اسلامی را مورد بایکوت کامل سیاسی دیپلماتیک قرار دهند و از هرنوع مماشاتی با این حکومت خودداری کنند. حزب از مردم آزادیخواه جهان و همه نهادها و احزاب و سازمانهای مدافع حقوق انسان و سازمانهای کارگری میخواهد که قاطعانه از مبارزه مردم ایران برای لغو مجازات اعدام و برای سرنگونی حکومت اسلامی بطور قاطعانه پشتیبانی کنند.
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ اسفند ١٣٨٩، ١٥ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *