ازمبارزات و مطالبات حق طلبانه مردم كردستان عراق حمایت كنیم

فراخوان كمیته كردستان حزب کمونیست کارگری به مردم كردستان ایران
كارگران٬ زنان٬ جوانان٬ مردم آزادیخواه كردستان ایران!
۲۶ روز است که تجمعات اعتراضی مردم کردستان عراق بویژه در میدان آزادی شهر سلیمانیه جریان دارد. مطالبات مردم معترض كردستان عراق شامل: پایان دادن به فساد اداری و دزدیهای مقامات حكومت٬ خارج شدن نیروهای مسلح و میلیشیا احزاب از شهرها٬ آزادی همه زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان اخیر٬ تامین آزادیهای سیاسی و آزادی تجمع و تظاهرات و آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده٬ محاكمه عاملین و آمرین كشتار مردم در جریان این تجمعات اعتراضی٬ معذرت خواهی مقامات حكومتی از تظاهر كنندگان که آنها را عامل خارجی و هرج و مرج طلب قلمداد كرده بودند٬ تامین آب و برق و دیگر امكانات رفاهی برای همه شهروندان است.
احزاب حاکم در کردستان عراق این مطالبات را با تهدید و سرکوب پاسخ داده اند و مردم نیز کوتاه نیامده و با قاطعیت به تظاهرات خود در شهرهای مختلف ادامه دادند. مردم نه تنها خواهان آزادی های سیاسی و اقدامات رفاهی هستند بلکه اعلام کرده اند که پارلمان دولت کردستان عراق و کل حکومت منطقه ای کردستان عراق باید منحل شود و با تامین امکانات برابر برای همه احزاب و شخصیت های سیاسی در کردستان عراق و آزادی کامل انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان انتخابات مجددی صورت گیرد.
مردم كردستان عراق به حق انتظار دارند كه از جانب مردم ایران بویژه مردم كردستان كه پیوندی دیرینه با آنها داشته اند مورد حمایت قرار گیرند. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این مبارزه و خواستهای بحق مردم کردستان عراق در مقابل احزاب فاسد حاکم، همه مردم بویژه مردم کردستان ایران را به اعلام همبستگی با این مبارزه فرامیخواند. به هر نحو که میتوانید همبستگی و حمایت خود را از مردم كردستان عراق اعلام کنید.
ما خود را در کنار مردم آزادیخواه کردستان عراق میدانیم و به سهم خود تلاش میکنیم که در مقابل احزاب حاکم و نیز احزاب ناسیونالیست و اسلامی شبه اپوزیسیون، جبهه چپ، آزادیخواهی و کمونیستی عراق را تقویت کنیم.
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ایران
٢٣ اسفند ١٣٨٩، ١٤ مارس ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *