اعتراض مقابل دادگستری شوش در دفاع از اسماعیل بخشی

روز گذشته دوشنبه ٢٩ بهمن خانواده اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه همراه با جمعی از کارگران این مجتمع در اعتراض به ادامه بازداشت او در مقابل دادگستری شوش تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تجمع با در دست گرفتن عکس اسماعیل بخشی و دست نوشته هایی که بر روی آنها نوشته شده بود “اسماعیل بخشی آزاد باید گردد” خواستار آزادی فوری وی از زندان شدند. این تجمع در عکس العمل به رفتار وحشیانه اطلاعات شوش با خانواده اسماعیل بخشی در روز قبل از آن و درگیر شدن با آنان و دستور بازداشت مادر بخشی از سوی رئیس اداره اطلاعات شوش انجام گرفت. برای امروز ٣٠ بهمن نیز تجمعی فراخوان داده شده است.

حکومت منفور اسلامی با دستگیری اسماعیل بخشی و بی خبر گذاشتن خانواده او و کارگران از وضعیت وی، تنها وحشت خود را از اسماعیل بخشی و محبوبیت اجتماعی او به نمایش میگذارد. اسماعیل بخشی در قلب همه کارگران و مردم جای دارد و تعرض به او و خانواده اش نفرت و خشم همه کارگران و مردم از این حکومت را بیشتر و بیشتر گسترش خواهد داد. گناه اسماعیل بخشی اینست که از حقوق بدیهی و پایه ای کارگران دفاع کرده و به همراه کارگران نیشکر هفت تپه در برابر چپاولگری ومفتخوری سرمایه داران حریص و بی خاصیت ایستاده است. هیچ درجه از توحش حکومت نمیتواند جنبش اسماعیل بخشی را در جامعه عقب براند. در برابر گستاخی حکومت اسلامی سرمایه داران باید فعالانه از جنبش دفاع از اسماعیل بخشی و کارگران نیشکر هفت تپه و جنبش شورایی دفاع کنیم.

حزب کمونیست کارگری ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و رفتار وحشیانه روز گذشته اطلاعات شوش با خانواده وی و صدور دستور بازداشت مادر بخشی را شدید محکوم کرده و بار دیگر حمایت قاطع خود را از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و کیفرخواست آنان علیه شکنجه و زندان اعلام میکند. اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، بهنام ابراهیم زاده، معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ بهمن ۱۳٩۷، ١٩ فوریه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *