mina

ملاقات مینا احدی با مسئولین حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت کارگران زندانی

چهارشنبه ۲۴ بهمن ( ۱۳ فوریه) مینا احدی با هیئتی از مسئولین حقوق بشر سازمان ملل ملاقات کرد. در این ملاقات آقایان Gurdip Sangha و Ciaron Murnane و خانم Yasmin Abou Mansour حضور داشتند. این افراد در دفتر حقوق بشر سازمان ملل فعالیت میکنند و سرپرستی هیئت آنها با آقای سانقا بود . ایشان از همکاران نزدیک آقای جاوید رحمان گزارشگر سازمان ملل در مورد ایران است.

مینا احدی در این نشست در مورد اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، پروین محمدی، بهنام ابراهیم زاده وهمچنین کارگران زندانی دیگر در سراسر ایران صحبت کرد و مختصری از چگونگی دستگیری، اتهامات وارده به این کارگران و نحوه برخورد جمهوری اسلامی به این زندانیان سیاسی را به اطلاع جمع رساند. مینا احدی گفت حکومت اسلامی برای این کارگران پرونده های امنیتی تشکیل داده و نه فقط خودشان، بلکه خانواده های آنها را مورد اذیت و آزار قرار میدهد.

هییت سه نفره ایرانی به سرپرستی مینا احدی در مورد برخورد سرکوبگرانه حکومت به کارگران زندانی برای هیئت سازمان ملل توضیحاتی داده و سپس اسناد و مدارکی را که در مورد این عزیزان بهمراه داشتند، از جمله نامه ای که اخیرا اتحادیه آزاد کارگران ایران به جامعه بین المللی نوشته و خواهان اعمال فشار به حکومت اسلامی برای آزادی جعفر عظیم زاده و پروین محمدی شده اند را، در  اختیار آنها قرار دادند.

هیئت سازمان ملل اعلام کرد که در جریان برخی از مسائل در مورد کارگران هست اما هر نوع خبر و یا گزارش دقیق در مورد کارگران زندانی به آنها کمک میکند که سیاست دقیقتری در این مورد داشته باشند. آنها گفتند که در اواخر ماه فوریه و اوایل مارس کنفرانس حقوق بشر در ژنو برگزار میشود و در نشست های آن در مورد کارگران دستگیر شده و گزارشاتی که  بدست آورده اند نیز صحبت خواهند کرد و از هر کمکی که بتواند باعث آزادی این کارگران بشود، دریغ نخواهند کرد.

انترناسیونال ۸۰۳

مینا احدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *