تجمعات اعتراضی کارگران روغن جهان و کارتن ایران و تبرئه ١۵ کارگر هپکو

تبرئه کارگران هپکو از برخی از اتهامات در دادگاه

بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی سیدسعید میرمحمدی (وکیل برخی ‌از کارگران هپکو) در رسانه های اجتماعی کارگران هپکو که در دادگاه بدوی به حبس تعلیقی محکوم شده بودند،  در دادگاه‌ تجدیدنظر تبرئه شدند. لازم به یادآوریست که  پانزده تن از کارگران شرکت هپکو اراک به اسامی مجید لطیفی، بهروز حسنوند، حمیدرضا احمدی، امیر هوشنگ پور فرزانگان، مرتضی عزیزی، هادی فاضلی، ابولفضل کریمی، فرید کوهدانی، مجید یحیایی، امیر فتاح‌پور، یاسر قلمی، امیر فرید افشار، مهدی عابدی، علی ملکی و بهروز ولاشجردی بخاطر شرکت در تجمعات اعتراضی خرداد ماه سال جاری کارگران هپکو بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها و نامشخص بودن وضع شرکت و خطر بیکاری از کار، توسط شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو اراک هریک به یک سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بودند. این کارگران به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و تظاهرات غیرقانونی» به احکام زندان و شلاق محکوم شده بودند.

صدور احکام وحشیانه زندان و شلاق توسط بیدادگاههای حکومتی برای کارگران هپکو با موجی از اعتراض همراه شد و در واقع زیر فشار این اعتراضات اکنون دادگاه تجدید نظر ناگزیر به لغو احکام صادر شده برای پانزده کارگر هپکو شده است.

تجمع دوباره کارگران روغن جهان مقابل استانداری زنجان

صبح روز ٢۵ بهمن کارگران روغن نباتی جهان در پی محقق نشدن خواسته‌های خود دوباره مقابل استانداری زنجان تجمع کردند. اعتراض کارگران به بساط اختلاس ها و دزدی ها و به تعطیلی کشیدن تولید کارخانه و قرار گرفتن آنها در آستانه بیکاری است. به گفته کارگران یک سال است که همه مسئولان وعده پیگیری می‌دهند؛ اما عمل نمی‌کنند. ۵ ماه معوقات حقوقی، مشکلات بیمه کارگران که ماه‌ها پرداخت آن به تاخیر افتاده و معضل تامین مواد اولیه برای کارخانه، شرایط غیر قابل تحمل و بی ثباتی را به این کارگران تحمیل کرده است و این کارگران هر چند وقت یک بار دست به اعتراض میزنند و پیگیر خواستهایشان میشوند.

تجمع کارگران کارتن ایران مقابل شعبه ۶ تامین اجتماعی

صبح روز ٢۴ بهمن جمعی از کارگران «کارتن ایران» در اعتراض به مشکلات بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور خود، مقابل ساختمان شعبه شش اداره تامین اجتماعی دست به تجمع زدند. کارگران شاغل در کارتن ایران که شمار مجموع آنها تا ۳۵۰ نفر می‌رسد، سالهاست که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول کار هستند اما تقریبا از شش ماه پیش علیرغم اینکه کارفرما با درخواست بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور تعدادی از کارگران موافقت کرده و جبور شده که متقبل شود که چهاردرصدِ بازنشستگی پیش از موعد آنها را میپردازد سازمان تامین اجتماعی شعبه شش به بهانه‌های مختلف بر سر راه بازنشستگی کارگران سنگ اندازی میکند.

 پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢۵ بهمن ۱۳٩۷، ١۴ فوریه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *