تجمع کارگران شهرداری کرمانشاه، نساجی همدان و دستفروشان در آبادان

– صبح روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۷، کارگران شهرداری کرمانشاه، در اعتراض به دریافت نکردن ۸ ماه حقوق اضافه کاری و ۴ ماه حقوق کامل در مقابل شهرداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.شهرداری در تمام شهرها با واگذار کردن استخدام کارگران به شرکت های پیمانکاری، شرایط برده واری را بر کارگران حاکم کرده است. این کارگران با کار شاق هر روزه و با قراردادهای موقت کاری و دستمزدهای حتی بعضا کمتر از حداقل دستمزد چند بار زیر خط فقر با معضل دستمزدهای پرداخت نشده نیز روبرویند. این درحالیست همواره خود را در خطر بیکار شدن از کار میبینند. در اعتراض به این وضعیت کارگران شهرداری‌ها در شهرهای مختلف ایران از آغاز سال‌جاری بارها اعتصاب و تجمع کردند.

– روز ٢١ بهمن کارگران کارخانه سیمان صوفیان تبریز در اعتراض به سه ماه پرداخت نشدن دستمزدها و حق بیمه خود دست از کار کشیدند.

– روز شنبه ٢٠ بهمن کارگران نساجی در همدان در اعتراض به پرداخت نشدن نزدیک به ۴ ماه حقوق شان دست به تجمع اعتراضی در محوطه این کارخانه زدند.

– روز ٢١ بهمن دستفروشان منتهی به خیابان امیری آبادان در اعتراض به برچیده شدن بساط دستفروشی شان برای چهارمین روز متوالی دست به تجمع زدند. در این تجمعات دستنوشته هایی با مضامین “کار نمیدهید، کارمان را نگیرید”، “کار حق ماست”، توجه ها را جلب میکرد. دستفروشان بخشی از کارگران بیکار هستند که نه از بیمه بیکاری و نه از بیمه های اجتماعی چون بیمه درمان یا امکانات تحصیلی برای کودکانشان برخوردارند. و همواره مورد پیگرد سرکوبگران شهرداری قرار دارند. کار مناسب یا بیمه بیکاری مکفی حق مسلم دستفروشان و همه افراد جامعه است. این حقوق را در کنار حقوق انسانی ای نظیر درمان رایگان برای و تحصیل رایگان برای همه کودکان و تسهیلات مسکن برای همه افراد جامعه باید با مبارزه ای متحدانه همه جا مورد دفاع قرار داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ بهمن ۱۳٩۷، ١٠ فوریه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *