۲۰ کارگر معدن چادرملو با شكایت كارفرما بازداشت شدند

۲۰ کارگر مجتمع سنگ آهن چادرملو به دلیل شکایت کارفرما از آنها روز چهارشنبه ۹ بهمن توسط پلیس امنیت شهرستان مبارکه دستگیر شدند که اسامی شش نفر از آنها عبارت است از: علی همت چراغی، مهدی مظفری، ناصر شیخی، مسلم غنی‌زاده، بهرام حسنی‌نژاد و احمد‌پور جنائی.
کارگران این مجموعه که ۳ هزار نفر میباشند در هفته های اخیر بارها در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و دستمزدهای پائین خود و اخراج یکی از کارگران بنام بهرام حسنی‌نژاد دست به اعتراض زده اند. دور جدید اعتراض ۲۰۰۰ کارگر این مجموعه از روز سه شنبه ۸ بهمن شروع شد و امروز وارد سومین روز خود شد.
احمد کمالی فرماندار مرتجع رژیم در اردکان به کارگران تاخته است که چرا در حالیکه حقوق آنها از برخی مسئولان دولتی بیشتر است دست به اعتصاب میزنند؟ او بیشرمانه گفته است: “در حالیکه دولت حامی کارگران است و “مراجع قانونی” به خواست های کارگران رسیدگی میکنند، عده ای از کارگران، همکارانشان را به اعتصاب تحریک میکنند”!
در پاسخ به فرماندار مرتجع اردکان باید گفت اولا حقوق کارگران از کدام وزیر و نماینده مجلس و فرماندهان و مدیران و قضات حکومت و از درآمد کدام آیت اله و آقازاده ها بالاتر است؟ ثانیا هرروز هزاران کارگر در حال اعتصاب و اعتراضند و دوره ای که دولت مدافع کارگر شما! در دهه شصت با اعدام ها و کشتارهای وسیع بدرجاتی موفق به جلوگیری از اعتصابات شده بود به پایان رسیده است و اکنون حتی با دستگیری وسیع کارگران هم قادر به مقابله با موج اعتصاب نخواهید بود. تنها در هفته گذشته شش نفر از کارگران پلی اکریل اصفهان، صد کارگر شرکت کیسون، دو کارگر پتروشیمی فجر و پنج کارگر سیمان لوشان رشت دستگیر شده اند اما اعتصابات در روزهای بعد از آن به مراتب بیشتر شده است. اعتصاب کارگران معدن چادرملو نیز علیرغم دستگیری بیست نفر از کارگران امروز وارد سومین روز خود شده است. شاید اظهار نظر صریح فرماندار اردکان در حمایت از کارفرمایان شرکت چادرملو، پیرو سیاست چپ زدائی دولت روحانی صورت میگیرد، اما در این زمینه نیز با هیچ جنایت و کشتاری قادر به مهار اندیشه های سوسیالیستی نخواهید بود. گسترش موج اعتصاب در مراکز بزرگ صنعتی که در هفته های گذشته به عقب نشینی هائی توسط حکومت منجر شده است خود نشانه ای از رشد اندیشه های چپ و سوسیالیستی و ضد سرمایه داری در ایران است.
حزب کمونیست کارگری به کارگران چادرملو بخاطر اتحاد و عزم راسخشان در مبارزه علیه کارفرمایان و دولت درود میفرستد و کارگران و خانواده هایشان و مردم شریف اردکان را به حمایت از کارگران معدن چادرملو فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰بهمن ۱۹۹۲، ۳۰ ژانویه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *