جدید ترین

وقتی قدرت دست ما باشد

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

با سرنگونی جمهوری اسلامی:

۱- پایان هر نوع حکومت مذهبی را برای همیشه اعلام میکنیم. دست مذهب را از زندگی مردم، از دولت، آموزش و پرورش و از سیستم قضائی کوتاه میکنیم. مذهب رسمی را لغو و مذهب و بی مذهبی را امر شخصی مردم اعلام میکنیم و به هر نوع دخالت دولت و مراجع مذهبی در اعتقادات شخصی و زندگی خصوصی مردم پایان میدهیم. حکومت بعدی حکومتی سکولار، آزاد و برابر خواهد بود.

۲- کلیه کمک های مستقیم و غیر مستقیم دولتی به مساجد، امامزاده ها، آیت الله ها و کلیه مراجع مفتخور مذهبی را فورا قطع میکنیم و تمام اموال عمومی غصب شده توسط آنها را مصادره و صرف نیازهای مردم می کنیم.

۳- همه قوانین ضد زن اسلامی از جمله حجاب و پوشش اجباری و هر نوع جداسازی جنسیتی را فورا ملغی میکنیم و برابری زن و مرد را در تمام زمینه ها بلافاصله اعلام میکنیم.


۴- قانون اساسی، قانون کار، قوانین قصاص و مجازات اسلامی و سایر قوانین ارتجاعی این حکومت را فورا ملغی میکنیم.

۵- اعدام را فورا لغو میکنیم. به سنگسار و شلاق و شکنجه و تعزیرات اسلامی و هر نوع مجازات مبنی بر تعرض جسمی و تحقیر و ارعاب و اعمال فشار فکری و روانی بر افراد بازداشتی برای همیشه پایان  می دهیم.

۶- زندانیان سیاسی و عقیدتی و صدها هزار بیگناه دیگر از زندان ها آزاد میشوند و بازداشت افراد بدلایل سیاسی و عقیدتی ممنوع میشود.

۷- آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده و آزادی نقد مذهب و آزادی بی قید و شرط تحزب و تشکل و اعتصاب، اجتماعات، مطبوعات‌ و تظاهرات فورا برقرار میشود. مردم بدون هیچ نگرانی عقایدشان را بیان میکنند، کتاب و روزنامه خود را منتشر می کنند، در هر حزبی بخواهند عضو میشوند و هر حزب و سازمانی خواستند ایجاد میکنند.

۸- کلیه مردم ساکن کشور‪، مستقل از ملیت و نژاد و مذهب و تابعیت، از حقوق شهروندی برابر برخوردار میشوند. ستم و تبعیض بر اساس ملیت و قومیت و محل تولد ممنوع میشود و اقدامات لازم در جهت رفع تبعیض و برابری كامل شهروندان انجام میشود. زبان رسمی اجباری ممنوع میشود و مردم میتوانند به زبان مادری خود تحصیل و تکلم کنند و رسانه های خود را منتشر کنند.

۹- کلیه نیروهای سرکوب، رسمی و لباس شخصی، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و ارتش و وزارت اطلاعات و سایر نهادهائی که اجزاء ماشین جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی بوده اند را منحل میکنیم. مجرمین به دادگاه سپرده میشوند و سایر اعضای این ارگانها امکان یک زندگی شرافتمندانه پیدا خواهند کرد.

۱۰- کلیه سران حکومت به جرم جنایات بیشمار علیه مردم، به جرم شکنجه و اعدام و سنگسار و ترور و تحمیل بیحقوقی و فقر و محرومیت به اکثریت مردم و به جرم دزدی و فساد، در دادگاه های علنی مورد محاکمه قرار میگیرند.

۱۱- تاسیسات اتمی را برمیچینیم و سلاح های کشتار جمعی را نابود میکنیم. رابطه با دنیای غرب را گسترش میدهیم، از علم و فرهنگ و تمدن مترقی و انسانی استقبال میکنیم، و همراه با مردم انساندوست جهان، از ارزشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشرو و مطالبات حق طلبانه مردم در مقابل دولت ها و جنبش های ارتجاعی دفاع میکنیم.

۱۲- برای جلوگیری از نابودی منابع طبیعی، تخریب محیط زیست و آلودگی آب و هوا که به حد فاجعه باری رسیده است، و بمنظور ایجاد یک محیط زیست امن و پاک، بیشترین امکانات و منابع مالی و تخصصی را به کار می گیریم.

۱۳- طب و تحصیل و مترو و اتوبوسرانی شهری برای عموم مردم رایگان میشود.

۱۴- استثمار را ممنوع میکنیم و دست بنگاه های سرمایه داری، مراجع مذهبی و فرماندهان و آقازاده ها، مافیای اقتصادی و سایر مفتخوران را‌ از زندگی مردم کوتاه میکنیم. وسائل تولید، کارخانه ها، زمینها، شرکت ها و بانکها به دارائی جمعی کل جامعه تبدیل میشود. روند پایان دادن به بردگی مزدی و تقسیم طبقاتی جامعه آغاز میشود، تولید بر اساس نیازمندیهای جامعه سازمان مییابد، مردم صاحب اختیار کار و نعمات ناشی از کار خود خواهند شد و جامعه ای مبتنی بر برابری٬ رفاه همگانی و عدالت اقتصادی پایه گذاری میشود.

۱۵- بودجه های هنگفت فعلی که صرف دزدی و سرکوب و ترور و صرف گله مفتخوران و موسسات مذهبی میشود، صرف ایجاد کار و امکانات رفاهی، صرف ایجاد بیمارستان و مهد کودک و مدرسه و دانشگاه، تاتر و سینما و کتابخانه و کلوپ های هنری و ورزشی، صرف خدمات اجتماعی، بویژه برای کودکان و سالمندان و معلولان، صرف کمک به رفع اعتیاد معتادان و کمک به تن فروشان برای شکل دادن به یک زندگی انسانی و صرف طب و تحصیل و مسکن و محیط زیست و سایر نیازهای اساسی مردم خواهد شد.

۱۶- شوراهای مردم در سراسر کشور ایجاد میشوند و توده مردم متشکل در شوراها اداره امور مملکت را در دست میگیرند. برای اولین بار کلیه ساکنین کشور، در اداره امور مستقیما دخیل میشوند، آزادانه تصمیم میگیرند و تصمیمات خود را به اجرا درمیاورند. این مهمترین ضامن تحقق یک جامعه انسانی بدور از بیحقوقی و تبعیض و نابرابری است. شوراها به معنی واقعی ضامن تحقق هر نوع آزادی خواهند بود. توده های وسیع مردم برای اولین بار حرمت پیدا خواهند کرد و با شور و انرژی بی پایان، اقتصاد و سیاست و مناسبات اجتماعی و فرهنگی را بسرعت شکوفا خواهند کرد.

اینها سرفصلهای یک جامعه انسانی است که میلیون ها نفر از کارگران و مردم شریف و تشنه آزادی خود را در این اهداف شریک میدانند. حزب کمونیست کارگری با سازماندهی حکومت شوراها، این مفاد را بعنوان اولین اقدامات دولت آتی بلافاصله اعلام خواهد کرد و با اجرای تمامیت برنامه «یک دنیای بهتر»، جامعه ای آزاد و مرفه و بری از هر نوع تبعیض و نابرابری بنیاد خواهد گذاشت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ خرداد ۱۳۹۳  ۲۲ مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *