فراخوان معلمان شاغل و بازنشسته به تجمع اعتراضی. معلم زندانی آزاد باید گردد

معلمان شاغل و بازنشسته برای پیگیری خواستهایشان و در اعتراض به در بند نگاهداشتن شماری از معلمان و دستگیری ها و احضار های اخیر در چندین شهر از جمله سنندج، مریوان، سقز، اصفهان، خرم آباد، اردبیل و کرمانشاه فراخوان به تجمعات اعتراضی داده اند. این تجمعات در اصفهان برای ساعت ۴ عصر روز هجدهم بهمن در محل سی و سی پل، و در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، خرم آباد و اردبیل در ٢۵ بهمن ساعت ده صبح مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرها برگزار خواهد شد. معلمان شاغل و بازنشسته در کرمانشاه نیز در ساعت ده صبح روز دوم اسفند به تجمع در مقابل آموزش و پرورش فراخوان داده اند.

خواست اول این تجمعات آزادی معلمان زندانی اعلام شده است. خواستهای دیگر آنها عبارت است از: آموزش رایگان، بهسازی مدارس، افزایش حقوق ها به بالای خط فقر ۶ میلیونی برای معلمان شاغل و بازنشسته، بیمه درمانی کامل، و یکسان سازی حقوق بازنشستگان.

معلمان شاغل و بازنشسته بارها دست به تجمع و اعتراض زده اند و خواستهای خودرا که در واقع خواستهای اکثریت مردم است فریاد زده اند و مورد تاکید قرار داده اند. آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی، اعتراض به گرانی و فقر، اعتراض به شکنجه و زندانی کردن فعالین، تاکید روی اتحاد کارگر و معلم و دانشجو و خواست رفاه برای همه از جمله تاکیدات معلمان در تجمعات اعتراضی شان بوده است.

حزب کمونیست کارگری همگان را به حمایت وسیع و همه جانبه از اعتراضات معلمان شاغل و بازنشسته فرا میخواند. هم اکنون شماری از معلمان معترض از جمله اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، محمد حبیبی، روح الله مردانی، عبدالرضا قنبری و محمد علی زحمتکش در زندان هستند. شمار دیگری از معلمان احضار و تهدید به زندان بازداشت شده اند. معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. باید فورا به امنیتی کردن مبارزات خاتمه داده شود و احضار ها و تهدیدات خاتمه یابد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ بهمن ۱۳٩۷، ۶ فوریه ٢٠١٩

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *