با شروع اعتصاب در هفت تپه یک ماه دستمزد معوقه کارگران پرداخت شد

کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر تمامی خواستهایشان هستند

با شروع اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه که تمام بخشهای این شرکت را در بر گرفته است، مدیریت این شرکت روز ٢٤ دیماه دستمزد آبانماه کارگران نیشکر هفت تپه را پرداخت کرد. کارگران نه فقط خواهان پرداخت تمام طلبهای خود هستند بلکه تاکید دارند که تمام وعده هایی که در جریان اعتصاب قبلی آنها داده شد عملی شود.

در روزهای ٢١ و ٢٢ دیماه بخشی از این کارگران بخاطر تعویق سه ماه مزد خود اعتصاب را شروع کردند. این اعتصاب بخشهای دیگر را هم در برگرفت و در روز ٢٣ دی  کارگران بخشهای دیگر از جمله “کارخانه، تجهیزات، مکانیکی وکشاورزی در اعتراض به عدم پاسخ دهی به تحقق مطالباتشان به اعتصاب پیوستند. با گسترش دامنه اعتصاب مدیریت شرکت یکماه از دستمزد معوقه کارگران را پرداخت کرد و از کارگران خواست که به سرکار بازگردند. کارگران نیشکر هفت تپه دو ماه دیگر دستمزد طلب دارند و بر پرداخت تمام طلبهایشان تاکید دارند. این کارگران علاوه بر پرداخت مطالبات مزدی خود خواستار محقق شدن وعده هایی هستند که مدیران مجتمع در اعتراضات قدرتمند این کارگران وعده داده است. از جمله کارگران نیشکر هفت تپه خواستار اجرای فوری طرح طبقه بندی مشاغل که بهبودی بر دریافتی های آنهاست، می باشند. به گفته کارگران در نتیجه اجرای ناقص این طرح فقط دستمزد تعداد کمی از کارگران شاغل در هفت تپه تغییر کرده است و باقی کارگران از اجرای آن بی بهره مانده اند.

پایان دادن به فضای امنیتی در کارخانه یک خواست محوری کارگران نیشکر هفت تپه است. پایان دادن به فضای امنیتی بطور واقعی به معنای جمع شدن بساط شورای اسلامی و حراست این نهادهای سرکوب و جاسوسی از کارخانه است. پایان یافتن فضای امنیتی همچنین به معنای بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگرانی است که طی مبارزات این کارگران بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شدند.  آزادی بدون قید و شرط علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه  یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه است.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه پشتیبانی میکند و بر اتحاد و همبستگی کارگران با اتکا به تصمیم گیری جمعی آنها در مجمع عمومی تاکید دارد. برپایی مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی کارگران شرط لازم ادامه قدرتمند و متحدانه اعتصاب و مبارزه در مقابل مدیریت و حکومت است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ دیماه ۱۳۹۷، ١٥ ژانویه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *