جدید ترین

تقلای حکومت برای ایجاد شورای اسلامی در نیشکر هفت تپه به جایی نخواهد رسید

زنده باد شوراهای واقعی کارگری!

#جمهوری اسلامی در تلاش است با تهدید و ارعاب کارگران نیشکر هفت تپه، آنها را پای به اصطلاح انتخابات برای ایجاد شورای اسلامی بکشاند. با تهدید تعدادی را وادار کرده اند کاندید شوند اما علیرغم همه فشارها اولا تعداد قابل توجهی کاندید نشده اند و ثانیا همین کاندیدها نیز اکثرا از کاندیداتوری انصراف داده اند و توده کارگرانی که نمایندگان واقعی خود را از مدتی قبل انتخاب کرده و قدم های بزرگی بطرف ایجاد شورای واقعی کارگری برداشتند، به این اقدام کثیف حکومت تمکین نخواهند کرد. تلاش حکومت و خانه کارگر کثیفش و دادستان و رئیس اطلاعات جنایتکارش باید خنثی شود و خنثی خواهد شد.

مبارزه قدرتمند و طولانی مدت کارگران نیشکر هفت تپه که مردم شوش را به حرکت درآورد و همبستگی عظیمی در جامعه ایجاد کرد، اعتصاب و تظاهرات هایی که در سراسر کشور منعکس شد و گفتمان اداره شورایی را توده ای کرد، توسط شورای کارگران و مجمع نمایندگان کارگران هدایت شد. رهبران سرسختی جلو صف کارگران قرار گرفتند و با سخنرانی های پرشور خود روحیه مبارزاتی را تقویت کردند، اتحاد مستحکمی میان کارگران ایجاد کردند و جنبش کارگری و جنبش آزادیخواهی مردم ایران را گامی بزرگ به پیش بردند. جمهوری اسلامی اکنون در حال انتقام است. تصور میکند میتواند فکر شورای واقعی کارگری و مجمع نمانیدگان را از سر کارگران دور کند، عزم و اراده کارگران را در هم شکند و شورای اسلامی ضد کارگری خود را در این مرکز هوا کند. تصور میکند حتی اگر به هر قیمت این نهاد ضد کارگری را بصورت نمایشی هم سر هم بندی کند و آنرا در بوق کند میتواند اعلام پیروزی کند، گفتمان شورایی در جامعه را عقب براند،‌ دستاوردهای سیاسی بزرگ هفت تپه را از اذهان میلیون ها کارگر و انسان آزادیخواه پاک کند و جنبش کارگری و جنبش سرنگونی را عقب براند. حکومتی که علیرغم دستگیری رهبران کارگران هفت تپه و تلاش برای پرونده سازی علیه آنها، مجبور شد آنها را آزاد کند و اعلام کند که ۱۵ کارگر آزاد شده رفع اتهام شده اند و عملا پس از چهل سال بپذیرد که اعتصاب و تجمع غیر قانونی نیست، ‍‍تصور میکند میتواند اوضاع را به نفع خود عوض کند.

کارگران مبارز هفت تپه

شما در طول ۲۸ روز اعتصاب شکوهمند خود نمونه ای از یک مبارزه سازمان یافته و قدرتمند را به کمک رهبران جسور خود، رهبرانی مانند اسماعیل بخشی، به پیش بردید. توطئه های ارگان های مختلف حکومت را خنثی کردید، شهر را به حرکت درآوردید، موجی از همبستگی با مبارزه شما در سراسر کشور و در سطح بین المللی به راه افتاد، اکنون هم قادرید توطئه جدید حکومت را در نطفه خفه کنید. اعتصابات کارگری در سراسر کشور در حال گسترش است، مردم از هر طرف دست به اعتراض میزنند و حکومت توان مقابله با گسترش مبارزات مردم را ندارد. شما تجارب عظیمی در مبارزات خود اندوخته اید، خانواده های شما نیز قاطعانه در تجمعات شما شرکت کردند و به نیروی قابل اتکایی در مقابله با مفتخوران حاکم تبدیل شدند. نیروی خود را دست کم نگیرید و با اتکا به این دستاوردها اقدام حکومت برای ایجاد شورای اسلامی را تماما در هم شکنید. مجمع نمایندگان خود را بیش از پیش تقویت کنید و متحد و یکپارچه و با عزمی راسخ، خود را برای دور دیگری از اعتصاب و اعتراض برای به کرسی نشاندن کلیه خواست های خود از جمله لغو هرنوع اتهامی علیه نمایندگانتان آماده سازید. میلیون ها نفر پشتیبان شما هستند و رهبران شما در قلب مردم جا گرفته اند. حزب کمونیست کارگری نیز همراه شما است. دشمنان را خود را تماما ناکام بگذارید.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ دیماه ۱۳۹۷، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *