جدید ترین

اعتراضات فرهنگیان و کارگران شهرداری و کشت و صنعت مغان

فراخوان فرهنگیان شاغل و بازنشسته ارومیه و اصفهان به تجمع

فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرهای ارومیه و اصفهان برای پیگیری خواستهایشان، به یک تجمع اعتراضی فراخوان داده اند. این تجمع برای روز ششم دی ماه ساعت ده صبح مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهرها فراخوان داده شده است. این فرهنگیان در بیانیه خود بر تحصیل رایگان، اموزش با کیفیت برای همگان، حق داشتن تشکل و آزادی معلمان زندانی، لغو طرح برده وار “معلم تمام وقت”، رفع تبعیض از معلمان حق التدریس و نیروی آزاد که بارها برای استخدام رسمی خود تجمع داشته اند تاکید کرده اند و همه مردم را به دفاع از این خواوستها فراخوانده اند.

 تجمع کارگران کشت و صنعت مغان

روز ٤ دی ماه بیش از ٥٠٠ کارگر  مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان در اعتراض به واگذاری شرکت و خطر بیکار شدن از کارشان مقابل ساختمان اداره مرکزی شرکت تجمع کردند.  بنا به خبرها این مجتمع مجددا به  صاحب کارخانه شیرین عسل تبریز وا گذار شده است. زیر فشار حرکت اعتراضی کارگران در این روز فرماندار در جمع کارگران حاضر شد و به کارگران قول  پیگیری خواستشان را داد. این مجتمع قبلا ٥ هزار کارگر داشت که طی ده سال گذشته در نتیجه بیکارسازیها تعداد کارگران آن به دو هزار نفر کاهش یافته است. واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی به معنای چوب حراج زدن به این کارخانجات و تشدید شرایط برده وار کار در آنهاست. یک موضوع اعتراض کارگران در کارخانجات مختلف به همین دزدی ها و چپاولگری هاست .

 تجمع کارگران شھرداری مھاباد مقابل شھرداری

روز ٥ دی کارگران شهرداری در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد ۱۴ماه اضافه کاری و ۴ ماه حقوق کامل خود، برای دومین روز مقابل شهرداری تجمع کردند.  طی یک ماهه اخیر کارگران شهرداری در شهرهای مختلف اعتراضات و تجمعاتی با همین مضمون برپا داشته اند. از جمله در شهرهای آبادان، بروجرد، اندیمشک، لالی، حمیدیه و… در رابطه با دستمزدهای معوقه تجمعات متعددی توسط کارگران شهرداری برپا شده است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ دی ۱۳٩۷، ٢٦ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *