جدید ترین

حکم ده سال و نیم زندان برای محمد حبیبی نفرت انگیز است

دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی حکم ده سال و نیم حبس، ٧٤ ضربه شلاق،  دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت‌‌های سیاسی و اجتماعی برای محمد حبیبی را تایید کرد. تایید این حکم یک گستاخی آشکار در قبال همه کارگران و همه مردم است و باید با اعتراض وسیع و گسترده پاسخ بگیرد. در حالی که  معلمان در چندین نوبت اعتراضات سراسری و قدرتمنددی را به جلو برده اند و همین امروز در تدارک اعتراضات گسترده تر هستند، جمهوری اسلامی با تایید حکم زندان و شلاق برای محمد حبیبی، میکوشد، گسترش این اعتراضات را سد کند. دستگیری محمد حبیبی و حکم زندان و شلاق برای او گستاخی نفرت انگیز حکومت کثیف اسلامی علیه همه معلمان و همه مردم است.

کمیته دفاع از محمد حبیبی ضمن انتشار بیانیه ای اعتراض شدید خود را به تایید این حکم اعلام کرده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:”محمد حبیبی و سایر معلمان دربند بخاطر آرمان والای آزادی و عدالت در زندان هستند آنان خواهان یک زندگی شرافتمندانه برای همه و یک آموزش رایگان ، کیفی و عادلانه برای تمام کودکان هستند. حبس و زندان کردن محمد حبیبی بخاطر آن است که با روشنگری و تلاش های وی منافع باندهای قدرت و ثروت به خطر افتاده است. و امروز قوه قصاییه نشان داد که حامی ستمگران است و هر صدای حق طلبی را خفه خواهد نمود. پس باید یک صدا و متحد، صدای معلمان دربند و محمد حبیبی باشیم و رو به ستمگران بگوییم ما همه محمد حبیبی هستیم. مرعوب شما نمی شویم و برای تحقق آرمان آزادی و برابری متحدانه تلاش می کنیم. کسانی که این حکم را صادر کرده اند باید بدانند محمد حبیبی ها امروز در سراسر ایران تکثیر شده اند. گویی اینها شعار “محمد حبیبی آزاد باید گردد ” دانشجویان امیرکبیر،  فریاد ” معلم زندانی آزاد باید گردد” بازنشستگان و کارگران را از آذربایجان تا کردستان نشنیده اند. ما به کلیه فعالان صنفی و مدنی و تشکل های حامی حقوق زندانیان ، تشکل های صنفی مستقل، تشکل های کارگری ، فعالان مدنی زنان ، نهادهای دانشگاهی بخصوص دانشجویان و مردم شریف ایران فراخوان می دهیم در مقابل این ظلم آشکار سکوت نکنند.”.

در همین رابطه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای تایید حکم زندان و شلاق محمد حبیبی را محکوم کرده و با اعلام اینکه اینگونه احکام تشکلهای صنفی و معلمان معترض را مقهور نخواهد کرد، بر پیگیری قدرتمند مطالبات فرهنگیان تاکید کرده است. شورای هماهنگی با محکوم کردن امنیتی کردن مبارزات، خواهان صدور دستور توقف چنین احکامی که از مصادیق بارز احکام امنیتی است، شده است.

حزب کمونیست کارگری ادامه بازداشت محمد حبیبی و تایید احکام سنگین زندان و شلاق برای او را شدیدا محکوم کرده و همه مردم را به اعتراض به این حکم ضد انسانی به هر شکل ممکن فرا میخواند. این احکام تقلای حکومت اسلامی سرمایه داران برای عقب راندن کل جامعه از خواستهای انسانی ای است که هرروز در گوشه و کنار توسط بخشهای مختلف مردم فریاد زده میشود. گسترش نفرت و خشم عمیق تر همه معلمان و مردم از محکومیت یک معلم انسان دوست مثل محمد حبیبی هیچ تردیدی نیست و این نوع احکام ضد انسانی نمیتواند مانع گسترش بیشتر خیزشهای مردم برای دست یابی به آزادی و زندگی انسانی گردد.

 

نابود باد جمهوری اسلامی

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ دی ۱۳٩۷، ٢٦ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *