جدید ترین

اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران به ٣٤ شهر رسید

در پنجمین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران سی و چهار شهر در نوزده استان به اعتصاب پیوسته اند. در ادامه گزارشات روزهای قبل  امروز اخبار دریافتی از پیوستن رانندگان کامیون در کنگاور، شیراز،  بیرجند، مشهد، مرند، کاشان و قرلحصار خبر میدهند.

یک اقدام جالب رانندگان پخش کلیپ هایی در توضیح علت اعتصاب سراسری شان و همدردی آنها با همه مردم و از جمله درد گرانی و درآمدهای پایین زیر خط فقر، اختلاس ها و چپاول ها، بی تامینی و محرومیت از هر گونه بیمه اجتماعی ای چون درمان رایگان و نیز تحصیل رایگان برای فرزندانشان و نا امنی جاده و خطرات جانی در جاده هاست.

رانندگان کامیون به بساط دزدسالاری و مافیایی شرکت های حمل و نقل، رانت خواری ها و باجگیری های مامورین راه و گمرک و موسسات مختلف دولتی،  شرایط نا امن کاری و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان بخاطر گرانی های سرسام آور و نیز به تبعیض ها و نابرابری اعتراض دارند.

اعتصاب اخطاری رانندگان کامیون  و کامیونداران تا دهم دی ماه ادامه دارد. حزب کمونیست کارگری تمامی رانندگان کامیون و کامیوندران را به پیوستن هر چه وسیعتر به این اعتراضات فرا میخواند. اعتراضات رانندگان کامیون بخشی از اعتراضات اجتماعی علیه کل سیستم چپاول و دزدی حاکم در جامعه است و شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ دی ۱۳٩۷، ٢٦ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *