جدید ترین

اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران به بیست و هشت شهر رسید

امروز سوم دی ماه سومین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران است. در دو روز اخیر گزارشات از گسترش و ادامه اعتصاب در شهرهایی مثل سنندج، پایانه تهران، کمربندی دورود در لرستان، بندرعباس، اهواز، مشهد و بندرخمینی با شرکت شمار بسیاری از رانندگان خبر میدهند. بنا به گزارشها تا لحظه انتشار این گزارش در ٢٨ شهر رانندگان و کامیونداران به اعتصاب پیوسته اند و شمار آنها در حال افزایش است. اعتصاب اخطاری رانندگان تا دهم دیماه ادامه خواهد یافت. در روز اول این اعتراض سراسری گزارشات از اعتصاب رانندگان کامیون در اصفهان، یزد، سلفچگان، قم، سقز و رانندگان شرکت تعاونی کامیون و تریلی داران استان مازندران خبر میدادند.

یک اقدام پیشرو و آموزنده رانندگان کامیون در اعتراضاتشان ارسال کلیپ های حمایت از کارگران گروه ملی فولاد اهواز با خواست آزادی فوری کارگران دستگیر شده بوده است.

اعتراض رانندگان کامیون و کامیونداران از جمله به عملی نشدن وعده های داده شده قبلی و به گرانی های وحشتناک روزافزون و وضع نابسامان معیشت و زندگی شان است. آنها به فساد و دزدسالاری در شرکت های حمل و نقل و رانت خواری های پلیس راه و گمرکات و تمام مقامات مسئول در این بخش اعتراض دارند. همچنین یک خواست مهم آنها امن شدن جاده هاست که هر روزه از مردم قربانی میگیرد و شراط کار آنها را نیز پر مخاطره کرده است. رانندگان کامیون در واقع به فقر و نا امنی و بی تامینی اعتراض دارند که اعتراض همه مردم است و باید از آنها وسیعا حمایت کرد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ دی ۱۳٩۷، ٢٤ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *