سه نفر دیگر از کارگران بازداشتی فولاد ملی اهواز آزاد شدند

کارگران بر آزادی تمامی بازداشت شدگان تاکید دارند

امروز اول دیماه سه نفر دیگر از کارگران گروه ملی فولاد اهوا به اسامی مجید جنادله، علی  عقبی و آرش محمدپور آزاد شدند. بدین ترتیب ٢٩ نفر دیگر از کارگران در بازداشت بسر میبرند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همکارانشان هستند و همراه با خانواده های دستگیر شدگان پیگیر آن هستند. بنا به گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، ظهر امروز اول دیماه هیاتی مرکب از دادستان خوزستان ، معاول سیاسی امنیتی استانندار و مدیر کل اطلاعات استان همراه با تعدادی از مامورین امنیتی وارد گروه ملی فولاد اهواز شدند. در این دیدار آنها ضمن بازدید از برخی از خطوط تولیدی در حال آماده سازی کارخانه، با اعلام اینکه کارگران بازداشتی به این زودیها آزاد نخواهند شد، کارگران را نسبت به ادامه اعتراضاتشان هشدار دادند. همچنین قاضی پرونده این کارگران به وکیل آنها گفته بود که  او کاره ای نیست و تا زمانی که اداره اطلاعات نخواهد نمیتواند کسی را آزاد کند.  این درحالیست که استاندار خوزستان امروز طی اظهاراتی  از آزادی ٢٠ نفر از کارگران و اینکه باقی نیز قرار است آزاد شوند، خبر داد.

عکس العمل ضد و نقیض مقامات حکومتی در قبال کارگران بازداشتی در فولاد اهواز، بیش از هر چیز  تشتت در صفوف آنان و هراس و وحشتشان از مبارزات کارگران گروه ملی فولاد اهواز را به نمایش میگذارد. خواست فوری کارگران گروه ملی فولاد اهواز، آزادی فوری و بدون قید و شرط همکاران بازداشتی، پایان دادن به فضای امنیتی در کارخانه ، براه افتادن تمامی خطوط تولید و رفع خطر بیکاری از سر آنان و پرداخت تمامی طلب هایشان است.

همبستگی با کارگران گروه ملی فولاد اهواز و کارگران بازداشتی با قدرت به جلو میرود از جمله روز بیست و نهم آذر ماه  کنگره اتحادیه های کارگری انگلستان ( TUC ) طی نامه ای حمایت خود را از کارگران گروه ملی فولاد اهواز اعلام داشت و اقدامات دولت ایران در سرکوب مستمر فعالین سندیکایی، دانشجویان و دیگر فعالین در سراسر ایران را محکوم نمود. همچنین در بیست و هشتم آذر  والتر سانچز، دبیرکل کنفدراسیون جهانی سندیکایی اینداستریال، (در بر گیرنده ٥٠ میلیون عضو در صنایع معدن، انرژی و تولید در بیش از ١٤٠ کشور) طی نامه ای خطاب به حسن روحانی با خواست آزادی کارگران بازداشتی فولاد و محکوم کردن این دستگیرها خواستار  پاسخگویی به خواستهای کارگران گردید. لیست همبستگی ها ضمیمه است. این همبستگی ها ادامه دارد.

حفظ اتحاد کارگران از طریق برپایی منظم مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی، اطلاع رسانی منظم به جامعه و در سطح بین المللی از آنچه که در این کارخانه میگذرد و بدین ترتیب تلاش برای جلب وسیعترین حمایت های مردم در شهر اهواز و در سطح جامعه و در سطح بین المللی و همراهی خانواده های بازداشت شدگان برای آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان گام های مهمی است که فوری و حیاتی است. حزب کمونیست کارگری بر ادامه حمایت ها از کارگران گروه ملی فولاد اهواز تاکید دارد.

 

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

١ دی ۱۳٩۷، ٢٢ دسامبر ۲۰۱۸

 

 

لیستی از حمایت ها  از کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

 

– حمایت بازنشستگان در تجمع اعتراضی سه هزار نفره خود در  روز ٢٧ آذر در تهران

-حمایت بازنشستگان در تجمعات کرمانشاه، اصفهان، ابهر،  گیلان با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد ٢٨ و ٢٩ آذر

– پیام حمایتی اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشورمشتمل از ٢٦ انجمن و سندیکا،

– پیام همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه،

– گروه نفتگران متحد خوزستان

– رانندگان کامیون غرب کشور

– دانشجویان دانشگاههای خوزستان،

– گروههایی از رانندگان و کامیونداران خوزستان، کرمان، مشهد، قم، گیلان، استان یزد با کلیپهایی حمایت خودرا از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند

– ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان،

– گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”،

ا- برگروه دانشجویان ایران

– رانندگان کامیون  کرمان،

– سندیکای شرکت واحد

– اتحادیه آزاد کارگران ایران،

– انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،

– کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری،

– گروه اتحاد بازنشستگان،

– پیام حمایت تعدادی از دانشجویان،

– تجمع اعتراضی حمایتی  کارگران آرین فولاد (٢٧ آذر)

– بیانیه حمایتی تعدادی از دانشجویان کرمان

– جمعی از کارگران در شهر رشت با ارسال پیام حمایتی در مدیای اجتماعی

– اعلام حمایت رانندگان استان اردبیل از کارگران فولاد اهواز

– کنگره اتحادیه های کارگری انگلستان ( TUC )

– نامه حمایتی والتر سانچز، دبیرکل کنفدراسیون جهانی سندیکایی اینداستریال، (در بر گیرنده ٥٠ میلیون عضو در صنایع معدن، انرژی و تولید در بیش از 140 کشور)

– کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

– کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

– کمپین آزادی کارگران فولاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *