پیام کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران به کارگران

نوبت ما فرا رسیده است!


کارگران!

به همه شما که با جدالی سخت و هرروزه فضای کشور را به صحنه مبارزه علیه فقر و بیکاری، نپرداختن دستمزدها، اخراجها، دستگیریها، اختلاسها و کل اجحافات مفتخوران سرمایه دار و حکومت اسلامی شان تبدیل کرده اید، درود میفرستیم.

اعتصابات و اعتراضات قدرتمند شما فضای شعف انگیز و امیدوارکننده ای در کل جامعه ایجاد کرده است. اعتصابات هرروزه شما در مراکز کارگری در سراسر کشور و اعتصابات سراسری رانندگان و معلمان و بازنشستگان و کارگران راه آهن و مخابرات و بدنبال آن اعتصابات شکوهمند و تاریخی شما کارگران هفت تپه و فولاد اهواز که در روزهای متعددی با مارش های باشکوه خیابانی جریان داشته است، نقطه عطفی نه فقط در جنبش کارگری که در کل جنبش آزادیخواهانه مردم ایران به شمار میرود. رهبران شما با آگاهی و کاردانی نشان دادند که چگونه میتوان مردم شهر را به همبستگی با اعتصاب کشاند، زنان و خانواده ها را برای همراهی شورانگیز با اعتصابات به میدان آورد، شهر را تعطیل کرد و راهپیمایی های شکوهمندی در مراکز شهرها ترتیب داد. چگونه میتوان شورا درست کرد و اداره شورایی را به گفتمانی در سطح جامعه تبدیل کرد. چگونه میتوان پرچم خواست های عموم مردم مانند تحصیل رایگان و درمان رایگان و آزادی زندانیان سیاسی و رفاه و عدالت و لغو تبعیضات را برافراشت، فساد و دزدی و ریاکاری مفتخوران حاکم را رسوا کرد و به سخنگوی جامعه تبدیل شد. اعتصابات شما، پافشاری شما و مبارزات شجاعانه و حق طلبانه شما، دستاوردها و رویدادهای درخشانی در مبارزه عادلانه مردم است. این دستاوردها فردا در سراسر کشور و در هر کوچه و خیابانی، فراگیر و همگانی خواهد شد و شوراهای کارگران و دانشجویان و همه بخشهای جامعه با پرچم آزادی و رفاه و عدالت در همه جا سر بلند خواهد کرد.

کارگران!

سرمایه داری اساسا و همه جا یک سیستم استثمار و ستم و تبعیض است. اما در ایران این سیستم با اتکا به یک حکومت جنایتکار مذهبی و اسلامی، بیرحمی و چپاول را به حد نهایت رسانده و حتی از دستمزد زیر خط فقر و نان شب فرزندان کارگران نیز نمیگذرد. برای ابقا و تداوم این ستم و استثمار برده وار، طبقه حاکم از تمام ابزارهای معمول حاکمان و ستمگران نظیر مذهب و خرافه، جنایت و ترور و سرکوب، زندان و اعدام، و تعصب و ناسیونالیسم و قوم پرستی استفاده میکند. یک جدال گسترده به گستره کل جامعه میان کارگران و معلمان و پرستاران و بازنشستگان و دانشجویان و زنان تحت ستم از یک طرف، و آخوند و مسجد و پاسدار و بسیج و قضات و زندانبانان و شکنجه گران و جاسوسان و کارفرمایان و مدیران حکومتی از طرف دیگر بصورت هرروزه در جریان است. در این جدال سرنوشت ساز شما کارگران در صف مقدم مبارزه کل جامعه علیه نظام  جمهوری قرار دارید.

امروز  مقامات و رسانه های حکومت از “خطر الگوی کارگری کمونیستی” به هراس افتاده اند! حق دارند!  دستاوردها و پیشرویهای جنبش کارگری، بر افراشته شدن پرچم شوراها،  بمیدان آمدن دختران خیابان انقلاب، مبارزات دانشجویان و کل اعتراضاتی که امروز علیه اعدام و آپارتاید جنسی و علیه قوانین اسلامی و کل نظام حاکم در جریان است بدون حضور و تاثیرات عمیق جنبش کمونیستی بر جامعه از بدو بقدرت رسیدن حکومت اسلامی تا به امروز ممکن نمی بود. و اکنون يک فرصت کم نظير تاريخى فراهم شده است تا کارگر و کمونيسم توده مردم بجان آمده را در مبارزه برای سرنگونی حکومت اسلامی رهبری کند، به شرایط مشقت بار کنونی پایان دهد و نمونه شکوهمندى از يک جامعه آزاد و برابر و مرفه و انسانى را در ايران بنا کند و رفاه و آزادی و برابری و یک دنیای انسانی و سوسیالیستی را برای همگان به ارمغان آورد.

کارگران!

وقت آن است که شوراهایتان را همه جا تشکیل دهید، اعتصابات سراسری را گسترش دهید، همبستگی وسیع جامعه را جلب کنید و حول خواست های انسانی و آزادیخواهانه خود متحد شوید.

حزب کمونيست کارگرى پرچم مبارزه برای رهایی از جهنم موجود را برافراشته است. به حزب سیاسی خود،‌ به حزب کمونيست کارگرى، بپيونديد.

 

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ آذر ۱۳۹۷

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *