تمام بازداشت شدگان بازداشتی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه باید فورا آزاد شوند

پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران باید فورا بسته شود

بدنبال اعتراضات گسترده کارگران از شب گذشته تا کنون یازده نفر از کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز آزاد شده اند. اما سی نفر دیگر از کارگران همچنان در بازداشت بسر میبرند. حبیب طباطبایی شب گذشته آزاد شد. ده نفر دیگر به اسامی جواد غلامی، محسن بلوطی، مهدی طهماسبی، کوروش اسماعیلی، علی امامی، عبدالرضا دستی، سهراب نعامی، حسین عساکره، فریبرز شیخ رباط و علی جواد پور امروز آزاد شدند. به گزارش سایت دولتی ایلنا یازده نفر دیگر از کارگران طی روزهای شنبه و یکشنبه و باقی آنان در روزهای بعد آزاد خواهند شد. اما کارگران گروه ملی فولاد اهواز به ادامه بازداشت همکارانشان اعتراض داشته و  خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان هستند. این کارگران در جلسه مجمع عمومی فردای خود که هر پنجشنبه برگزار میشود، در مورد چگوگی ادامه اعتراضاتشان برای آزادی تمامی همکاران بازداشتی و پیگیری خواستهایشان تصمیم گیری خواهند کرد.

از سوی دیگر  بنا بر خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران از صبح امروز اس ام اس هایی از سوی دادگستری شهرستان شوش به آن دسته از کارگران نیشکر هفت تپه که در طول اعتصاب ٢٨ روزه شان بازداشت شده بودند، ارسال و در آن گفته شده است: ” قرار نهایی برای پرونده شما صادر شد” . بنا بر این خبر  علاوه بر ارسال این اس ام اس ها ، طی تماسی تلفنی از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات شوش با نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و فعالین کارگری این شرکت، تعداد چشمگیری از آنان به این نهاد احضار شده اند که از آنها خواسته شده بود که ساعت یک عصر امروز در محل این نهاد حضور پیدا کنند.

این خبرها حکایت از تلاش و تقلای حکومت اسلامی برای عقب زدن این دو سنگر مهم جنبش اعتراضی کارگری یعنی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه است. کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان با جلو آوردن گفتمان های آزادیخواهی، برابری طلبی و اداره شورایی و حق تشکل و اعتصاب، خواستهای کل جامعه را فریاد زدند و در مقابل کل کارگران و مردم راه نشان دادند. این کارگران با چنین گفتمان هایی توانستند دانشگاهها و کل بخش های جامعه را به حمایت از خود جلب کنند و صدایشان جهانی شود. رسوایی حکومت اسلامی در افکار عمومی جهانیان با این اعتراضات بسیار وسیعتر و عمیتقتر شد. بدون تردید فشارهای بیشتر بر این کارگران تنها نفرت و انزجار از این حکومت را در میان کارگران و مردم ایران و جهان گسترش بیشتری خواهد داد.

حزب کمونیست کارگری ایران ضمن اعلام حمایت قاطعانه از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه همه کارگران و کل جامعه را به حمایت فعال از این کارگران فرا میخواند. با اعتصابات حمایتی و تجمعاتی نظیر تجمع اعتراضی کارگران آریان فولاد قزوین و یا اعلام حمایت در تجمعاتی نظیر حمایت بازنشستگان از کارگران در مقابل مجلس اسلامی و یا همچون دانشجویان با تجمع و شعارهای حماتی و با اشکال دیگر باید از کارگران فولاد و نیشکر هفت تپه حمایت کرد. تمامی کارگران بازداشتی باید آزاد شوند و تمامی خواستهای کارگران عملی شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ آذر ۱۳٩۷، ١٩ دسامبر ۲۰۱۸

 

 

لیستی از حمایت ها  از کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

 

– حمایت بازنشستگان در تجمع اعتراضی سه هزار نفره خود در  روز ٢٧ آذر

– اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشورمشتمل از ٢٦ انجمن و سندیکا،

– پیام همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه،

– گروه نفتگران متحد خوزستان

– رانندگان کامیون غرب کشور

– دانشجویان دانشگاههای خوزستان،

– گروههایی از رانندگان و کامیونداران خوزستان، کرمان، مشهد، قم، گیلان، استان یزد با کلیپهایی حمایت خودرا از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند

– ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان،

– گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”،

ا- برگروه دانشجویان ایران

– رانندگان کامیون  کرمان،

– سندیکای شرکت واحد

– اتحادیه آزاد کارگران ایران،

– انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،

– کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری،

– گروه اتحاد بازنشستگان،

– پیام حمایت تعدادی از دانشجویان،

– تجمع اعتراضی حمایتی  کارگران آرین فولاد (٢٧ آذر)

– بیانیه حمایتی تعدادی از دانشجویان کرمان

– جمعی از کارگران در شهر رشت با ارسال پیام حمایتی در مدیای اجتماعی

– اعلام حمایت رانندگان استان اردبیل از کارگران فولاد اهواز

– کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

– کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

– کمپین آزادی کارگران فولاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *