جدید ترین

فراخوان کارگران فولاد اهواز به تجمع در مقابل دادگاه برای آزادی بازداشت شدگان

کارگران فولاد اهواز خواستار آزادی فوری همکاران خود هستند

امروز ٢٨ آذر تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز جهت ضمانت آزادی ٢١ نفر از کارگران بازداشت شده مراجعه کردند. اما دادگاه اسلامی اعلام داشت که ضمانت گروه ملی پذیرفته نمیشود. کارگرانی که جهت انجام این کار مراجعه کرده بودند، طی بیانیه ای ضمن اطلاع رسانی این خبر اعتراض خود را به برخورد دادگاه و خلف وعده های مسئولین اعلام داشتند و از همه کارگران گروه ملی و مردم خواستار شدند که جهت آزادی همکارانشان با فیش های کارگزینی و مدارک شناسایی مقابل درب دادگاه به صورت اعتراضی حاضر شوند.

طبق آخرین گزارشات حبیب طباطبایی یکی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد شب گذشته با پیگیری های فراوان همکاران و خانواده اش آزاد شد.  ۴۰ کارگر بازداشتی دیگر  گروه ملی صنعتی اهواز همچنان در زندان هستند. کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  بی هیچ قید و شرطی و باید  آزاد گردند.

همبستگی با کارگران گروه ملی فولاد اهواز و برای آزادی بازداشت شدگان با گستردگی ادامه دارد. یک نمونه جالب از این همبستگی تجمع روز بیست و هفتم آذرماه  کارگران آرین فولاد بوئین زهرا در حمایت از کارگران فولاد اهواز در مقابل فرمانداری این شهر است. این کارگران قبلا نیز با همین شکل از تجمع کردن، همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام داشتند و یک راه عملی از همبستگی کارگری را مقابل کل جامعه قرار داند.

بنا براطلاعیه منتشر شده از سوی کارگران گروه ملی در جلسه برگزار شده بین تعدادی از کارگران و دادستان شخص دادستان گفته است که قرار بر این شده که طی یکی دو روزه آینده کارگران بازداشتی به جز عده ای از آنان آزاد شوند. به گفته مقامات این عده برای “توجیه شدن” چند روز بیشتر در بازداشت خواهند ماند.  کارگران گروه ملی در این اطلاعیه در اعتراض به این گفته اعلام کرده اند که ما “توجیه” نمی خواهیم. این بهانه ها و این سنگ اندازی ها در جهت تاخیر در آزادی همکاران عزیزمان ما را قانع نکرده و باز هم اعلام میکنیم. اولین و آخرین و مهم ترین اولویت ما آزادی سریع و بی قید و شرط برادران و همکارانمان از بند می باشد”. بنا به گزارشها روز گذشته ٢٧ آذر شمار بسیاری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز تجمع کردند و با شعارهایی چون “برادرم زندانی، منم کف خیابون”، “دزدا بیرونن، کارگران زندانن”، “کارگر زندانی حمایتت میکنیم”، خواستار آزادی همکاران بازداشتی خود شدند.

بدین ترتیب در حالیکه کارگران گروه ملی پیگیر آزادی همکاران بازداشتی و خواستهایشان هستند، مقامات حکومت از بیم گسترش بیشتر موج همبستگی ها با این کارگران، تلاش میکنند موضوع را خاتمه یافته اعلام کنند. از جمله روز گذشته نماینده وزیر کار در رسیدگی به “بنگاههای مشکل دار” از آغاز به کار فعالیت گروه ملی فولاد اهواز و آزادی تمامی کارگران بازداشت شده تا بیست و هشتم آذر ماه خبر داد. مدیر عامل بانک ملی (مالکیت موقت کنونی گروه ملی) نیز در توضیح وضعیت گروه ملی فولاد اهواز با وقاحت تمام و بدنبال چهل روز اعتراض در این مجتمع کارگری، از اینکه گویا “هم مواد اولیه هست، هم نقدینگی”، کارگران را مانع فعالیت کارخانه اعلام کرد. او در ادامه این ادعا گفت “کارگران گروه ملی فولاد به بهانه حمایت از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه کارشان را تعطیل کردند. این در حالی است که مشکل کارگران نیشکر هفت‌تپه حل شد و به سر کار خود بازگشتند، اما کارگران فولاد به اعتراض خود ادامه دادند”. در آخر نیز همانند همه مقامات حکومتی برخی “عوامل بیرونی” را عامل تحریک کارگران فولاد اهواز اعلام کرد.

این درحالیست که مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد اعلام کرده است که ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر برای راه اندازی کامل هر هفت خط کارخانه و وارد کردن مواد اولیه برای تولید مورد نیاز است. اعتراض کارگران نیز به این بی سرانجامی وضع کارخانه و خطر از دست دادن کارشان است. کارگران به نداشتن امنیت شغلی، بی تامینی، نپرداختن بموقع دستمزدها و وضعیت نابسامان زندگی شان اعتراض دارند.

حفظ اتحاد کارگران با اتکاء به مجمع عمومی و تصمیم گیری های جمعی شان، تلاش یکپارچه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان، همراهی خانواده های بازداشت شدگان و همه خانواده های کارگری، ادامه همبستگی های کارگری و بخش های مختلف جامعه، اینها حلقه های مهم و کلیدی برای موفقیت کارگران است.

حزب کمونیست کارگری ایران مردم شهر اهواز و همه کارگران، معلمان، دانشجویان و بخش های مختلف جامعه را به حمایت گسترده از کارگران گروه ملی فولاد اهواز فرا میخواند. کارگران بازداشتی فولاد اهواز باید فورا و بدن و قید و شرط آزاد شوند. از جمله آزادی کارگران در قبال وثیقه به معنای بازنگهداشتن پرونده های امنیتی آنان و تهدید دستگیری مجددشان است.  پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران بازداشتی فولاد باید فورا لغو و بسته شود.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

مرگ بر حکومت اسلامی سرمایه داران

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ آذر ۱۳٩۷، ١٩ دسامبر ۲۰۱۸

 


 

لیستی از حمایت ها  از کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

 

– حمایت بازنشستگان در تجمع اعتراضی سه هزار نفره خود در  روز ٢٧ آذر

– اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشورمشتمل از ٢٦ انجمن و سندیکا،

– پیام همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه،

– گروه نفتگران متحد خوزستان

– رانندگان کامیون غرب کشور

– دانشجویان دانشگاههای خوزستان،

– گروههایی از رانندگان و کامیونداران خوزستان، کرمان، مشهد، قم، گیلان، استان یزد با کلیپهایی حمایت خودرا از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند

– ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان،

– گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”،

ا- برگروه دانشجویان ایران

– رانندگان کامیون  کرمان،

– سندیکای شرکت واحد

– اتحادیه آزاد کارگران ایران،

– انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،

– کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری،

– گروه اتحاد بازنشستگان،

– پیام حمایت تعدادی از دانشجویان،

– تجمع اعتراضی حمایتی  کارگران آرین فولاد (٢٧ آذر)

– بیانیه حمایتی تعدادی از دانشجویان کرمان

– جمعی از کارگران در شهر رشت با ارسال پیام حمایتی در مدیای اجتماعی

– اعلام حمایت رانندگان استان اردبیل از کارگران فولاد اهواز

– کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

– کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

– کمپین آزادی کارگران فولاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *