جدید ترین

هجوم شبانه مافیای اسلامی به کارگران فولاد را وسیعا محکوم کنید

بیش از ٣٠ نفر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز بازداشت شدند

 جمهوری اسلامی در کنار مافیای نیشکر و فولاد و بقیه چپاولگران دارد فعالانه علیه کارگران شمشیر میزند. این جنگی میان جبهه مافیای جنایتکار و مرتجع، با همه کارگران و مردم شریف ایران است. در این جنگ برنده ما مردم خواهیم بود. همه جا این تهاجم لشکر کثیف ارتجاع به کارگران حق طلب را محکوم کنید. کارگران هفت تپه و فولاد و نفت و پتروشیمی و هپکو بهمراه معلمان و دانشجویان و بازنشستگان و رانندگان و مالباختگان و همه کارگران و مردم زمین را زیرپای مفتخوران حاکم بیش از پیش داغ خواهند کرد.  این را به مفتخوران نشان خواهیم داد.

 در حالیکه کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای امروز ٢٦ آذر ماه برای دفاع از حقوق بدیهی خود فراخوان به تجمع در مقابل استانداری را داده بودند، از نیمه شب گذشته مامورین امنیتی حکومت به منازل تعدادی ازآنها یورش بردند و دهها نفر را بازداشت کردند. از نیمه شب تا ظهر امروز بنا به گزارشها ٣١  کارگر  بازداشت شده اند که اسامی آنها عبارتند از: میثم علی قنواتی، عیسی مرعی،  امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، حامد باصری،  حافظ کنعانی،  حامد جودکی، حسین داودی، کاظم حیدری، یاسر ابراهیمیان، مجید جنادله، کوروش اسماعیلی، علی عقبا، محسن بلوطی، محمد پورحسن، محسن بهبهانی،  سید حبیب طباطبائی، جاسم رومزی، علی اتمامی، سید علی جوادپور، جواد غلامی، عبدالرضا دستی، سید احمد سید نور، فریبرز شیخ رباط،  احسان یوسفی.

 بنا بر خبرها از صبح امروز ٢٦ آذر حکومت اسلامی از ترس عکس العمل کارگران و مردم در مناطقی از اهواز حالت حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده است. در سطح شهر نیروهای سرکوبگر حکومت در مقابل استانداری و دادگستری مستقر شده اند و در میان آنها نیروهای سپاه نیز دیده میشوند. همچنین در حد فاصل استانداری تا پل سفید بطور گسترده ای نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی همراه با آمبولانس و ماشینهای آب پاش مستقر شده بودند تا مانع شکل گیری تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز شوند. در طول این مسیر اجازه پارک به هیچ خودرویی را نمی دادند و تعدادی جرثقیل خودروهای پارک شده را از این محل به جای دیگری منتقل می کردند. از سوی دیگر صبح امروز  مسئولین یگان ویژه همراه با رئیس پاسگاه انتظامی غرب اهواز وارد کارخانه شده و با اعلام بازداشتهای صورت گرفته، کارگران را تهدید کردند که در صورت برگزاری تجمع بازداشت خواهند شد. اما علیرغم همه این تهدیدات و حضور گسترده نیروهای انتظامی و گارد ویژه در خیابانهای شهر در قسمتی از خیابان نادری کارگران دست به تجمع زدند. نیروهای سرکوب آنها را به محاصره درآوردند اما کارگران در حلقه محاصره آنها شعار میدادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، کارگر زندانی حمایتت میکنیم. بدنبال این محاصره فردی به اسم سرهنگ باقری از حفاظت اطلاعات سپاه در میان کارگران حاضر شد و با اعلام اینکه امنیت شهر بر عهده ماست و ما با کسی تعارف نداریم، اقدام به تهدید کارگران کرد. او با تاکید بر اینکه از چند روز پیش به کارگران اخطار داده اند، گفت: “برخی از  کسانی که دستگیر شده اند در بازداشت خواهند ماند و برخی دیگر تا پایان امشب آزاد خواهند شد.” علیرغم این تهدیدات تجمعات اعتراضی کارگران ادامه یافت و کارگران فولاد اهواز با شعارهایشان مردم شهر را به حمایت فرامیخواندند. کارگران در حرکت خود در خیابانهای شهر مثل روزهای قبل  مقابل مراکز دولتی توقف کرده و شعار میدادند و هر لحظه تعدادی از مردم شهر به آنها ملحق میشدند. از سوی دیگر جمعی از کارگران برای آزادی همکاران بازداشتی خود در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز دست به تجمع زدند. اما نیروهای سرکوب حکومت دو نفر از کارگران به نامهای حسین داودی و کاظم حیدری را نیز در مقابل این مرکز بازداشت کردند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز اعلام کرده اند که تا آزادی کارگران بازداشتی و پاسخ گرفتن مطالباتشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 نکته قبال توجه عکس العمل اعتراضی فوری و گسترده در برابر سرکوبگری های حکومت در قبال کارگران گروه ملی فولاد اهواز است. به محض انعکاس این بازداشت ها همین امروز بیانیه های حمایتی بسیاری از بخش های مختلف کارگری و معلمان و دانشجویان در محکومیت بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز و با خواست آزادی فوری آنها و پاسخگویی به خواستهای کارگران منتشر شده است. از جمله این حمایت ها عبارتند از: اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان سراسر ایران، گروه نفتگران متحد خوزستان، رانندگان کامیون غرب کشور، دانشجویان دانشگاههای خوزستان، کارگران نیشکر هفت تپه، رانندگان و کامیونداران خوزستان، ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان، گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”، ابرگروه دانشجویان ایران، رانندگان کامیون  کرمان، سندیکای شرکت واحد، اتحادیه آزاد کارگران ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، و… همبستگی با کارگران فولاد ادامه دارد.

 سران حکومت اسلامی سرمایه داران خوب میدانند که هر دستگیری به خشم و اعتراض وسیعتر مردم تبدیل میشود. خودشان هم میدانند که دوره ارعاب جامعه گذشته است. دوره کنونی دوره خیزش مردم علیه کل بساط حکومت مفتخوران و جنایتکاران است. دوره گسترش اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران و توده های محروم مردم است. مردم کوتاه نمیایند و بساط این حکومت دزد و فاسد و جنایتکار را در هم خواهند پیچید.

حزب کمونیست کارگری یورش به کارگران گروه ملی فولاد اهواز و بازداشت کارگران را قاطعانه محکوم میکند و کارگران و مردم اهواز و سراسر کشور را فرامیخواند که به هر شکل که میتوانند دوش به دوش کارگران فولاد برای آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه کارگران دستگیر شده و خواست های کارگران فولاد حمایت کنند. دستگیری کارگران فولاد باید با موجی از همبستگی با کارگران در سراسر کشور توسط کارگران و معلمان و دانشجویان، بازنشستگان و نویسندگان و هنرمندان پیشرو و آزادیخواه و کلیه فعالین اجتماعی پاسخ گیرد. باید همبستگی با کارگران را تحکیم کرد و جنبش گسترده ای در ایران و خارج کشور و در سطح بین المللی شکل بگیرد. حزب با تمام قوا برای آزادی کارگران دستگیر شده در فولاد اهواز تلاش میکند و همگان را به پیوستن به این کارزار و اعلام همبستگی با کارگران گروه ملی فولاد اهواز فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

مرگ بر حکومت اسلامی سرمایه داران

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ آذر ۱۳٩۷، ١٧ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *