اخباری از جنش کارگران و معلمان

محمدرضا رمضانزاده معلم زندانی آزاد شد

روز ٢٥ آذر محمد رضا  رمضان‌زاده یکی از معلمان معترض که در جریان اعتصاب سراسری معلمان در آبانماه و تحصن دو روزه آنان در دفاتر مدارس بازداشت شده بود، آزاد شد. آزادی او نتیجه کارزار گسترده معلمان برای آزادی بازداشت شدگان است. “شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” اولتیماتوم اولتیماتوم داده بود که اگر همه معلمان بازداشتی آزاد نشوند و به خواستهایشان پاسخ داده نشود دوباره به میدان خواهند آمد. آزادی محمد رضا رمضانزاده را به او، به خانواده اش و به همه معلمان و مردم تبریک میگوییم.

 

ادامه اعتراض کارگران در پتروشیمی فارابی

روز ٢٥ آذر کارگران پتروشیمی فارابی در ماهشهر در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و با خواست فوری اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای چندمین روز متوالی دست به تجمع زدند. زیر فشار این اعتراضات مدیر روابط عمومی این شرکت  “در حال اجرا بودن” این طرح را اعلام کرد. به گفته او اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حال انجام است. کارگران پتروشیمی فارابی قبلا نیز در رابطه با این موضوع تجمعاتی بر پا کرده اند. اما تا کنون چیزی جز وعده نصیبشان نشده است.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری بروجرد

روز ٢٥ آذر حدود ۲۰۰ تن از کارگران و کارکنان شهرداری بروجرد با حضور مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار پرداخت ۹ ماه حقوق عقب افتاده خود شدند. شهرداری بروجرد دارای هزار و ۷۰۰ کارگر است که در سال های اخیرحقوق های آنها با تاخیر پرداخت می شود.

 

تجمع اعتراضی کارگران لایروبکار در کوت عبدالله  

روز یکشنبه۲۵ آذرماه ۹۷ کارگران  لایروبکار کوت عبدالله واقع در استان  خوزستان در  اعتراض به پرداخت نشدن ۶ماه مزد و۱۴ماه حق بیمه خود  در مقابل شورای  این شهر تجمع کردند.

 

تجمع جوانان بیکار رفسنجان مقابل مجتمع مس سرچشمه

روز ٢٥ آذر تعداد زیادی از جوانان بیکار در رفسنجان با خواست اشتغال در مقابل مجتمع مس سرچشمه تجمع کردند. “یا کار یا بیمه بیکاری مکفی” باید شعار همه بیکاران باشد. این حق همه بیکاران است که از بیمه مکفی و زندگی انسانی برخوردار شوند.

 

تجمع صدها کارگر بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز مقابل استانداری

روز ٢٥ آذر حدود ۴۰۰ نفر از کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در رابطه با مطلبات دوازده ساله خود مقابل استانداری فارس تجمع کردند. این کارگران بعد از ١٢ سال همچنان مطالبات ایام اشتغال خود را طلب دارند. در این تجمع کارگران بازنشسته با در دست داشتن بنری خواستهایشان را بر روی آن نوشته بودند.

 

١٠٠ هزار کارگر خودرو سازی در خطر بیکارسازی

بنا بر خبرمنتشر شده از سوی دبیر انجمن “قطعه سازان همگن” تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از کارگران قطعه‌ساز بیکار شده‌اند و موج سوم بیکار سازی  کارگران در راه است و گفته میشود ۱۰۰ هزار کارگر دیگر از کار بیکار خواهند شد. این یک هشدار جدی است و باید جنبش یا کار یا بیمه بیکاری را به جریان انداخت.

 

عدم پرداخت حق بیمه کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز

کارگران شاغل در کارخانه ماشین‌سازی تبریز به دلیل کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید، نگران امنیت شغلی خود هستند. به گفته کارگران حق بیمه “تکمیلی” آنها از از مرداد ماه پرداخت نشده است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ آذر ۱۳٩۷، ١٦ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *