جدید ترین

میثم آل مهدی از فعالین فولاد اهواز آزاد شد

اعتراضات کارگران با قدرت ادامه دارد

روز ٢١ آذر میثم ال مهدی از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد ایران که روز گذشته توسط مامورین لباس شخصی بازداشت شده بود با پیگیری همکاران و در میان استقبال پرشور آنان آزاد شد.

بدنبال بازداشت میثم آل مهدی در روز گذشته، کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای آزادی او و پیگیری خواستهایشان برای ساعت هشت صبح روز ٢١ آذر فراخوان به تجمع در مقابل استانداری را دادند. در این فراخوان کارگران ضمن محکوم کردن تشدید فشارهای امنیتی و بازداشتها قاطعانه اعلام داشتند که این فشارها بر اعتراض آنها شدت داده و کمکی به آرام کردن فضای اعتراض آنها نخواهد کرد.  در این فراخوان  همچنین کارگران از اینکه زیر فشار آنها در روز گذشته برای راه اندازی تولید ماشین های شمش به بخش دو وارد شده خبر دادند. اما کارگران این اقدام را ناکافی دانسته و اعلام کردند که به این رضایت نخواهند داد. زیرا از یک سو شمش ها برای بخشی اختصاص یافته که تقریبا حدود یکماه اماده سازی لازم دارد و بخش آماده ایی همچون کوثر را بدون مواد اولیه رها نموده اند. یک اعتراض مهم این کارگران تعطیلی تولید در بخش ههای مختلف کارخانه و زیر سوال رفتن زندگی و معیشتشان است.

روز ٢١ آذر کارگران فولاد اهواز  در سی و سومین روز اعتراضاتشان در مقابل استانداری و دیگر مراکز دولتی تجمع کردند و در خیابانهای شهر مارش رفتند. در این روز جمعیت کثیری در تجمع کارگران فولاد شرکت داشتند و در صف راهپیمایی آنها حضور زنان قابل توجه بود. در تجمع این روز کارگران در مقابل مسجد جزایری، کریم سیاحی، غریب حویزاوی و طارق خلقی از کارگران معترض گروه ملی سخنرانی کردند. کریم سیاحی و طارق خلقی در سخنرانی هایشان اتمام حجت کردند که اگر تا روز شنبه ٢٤ آذر به مطالبات آنها رسیدگی نشود با قدرت بیشتری اعتراضاتشان را گسترش خواهند داد. غریب حویزاوی در اعتراض به اختلاس ها و چپاول ها فریاد زد و گفت “من مالباخته ام. آمده ام به خیابان و دارم داد میزنم که خانه ام را دزد زده است. ببینید چقدر مسخره است. پلیس و امنیت با من برخورد میکند و با دزد هیچ برخوردی نکرده است. این چه وضعیتی است؟ اگر شما هم فهمیدید به ما هم بگویید! با مالباخته برخورد می کنند یا با دزد؟.”. تجمع کنندگان در تایید سخنان او شعار میدهند “کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است”.

یک تجمع دیگر کارگران در این روز مقابل ساختمان بانک ملی که مالکیت موقت این شرکت را دارد، برپا شد. در محل بانک ملی شعبه شهدا در خیابان نادری کارگران با پرت کردن تخم مرغ به در بانک و فریاد “مرگ بر مافیا” و شعار “مرگ گروه ملی بدست بانک ملی”، صدای اعتراض خود را به بساط دزدسالار مالکین این کارخانه بلند کردند. شعارهای اعتراضی دیگر کارگران در این روز عبارت بودند از:”کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “بازداشتی هفت تپه، آزاد باید گردد”، “نه تهدید، نه زندان، دیگه فایده نداره”، “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “مسئول بی لیاقت، استعفا، استعفا”…

حزب کمونیست کارگری آزادی میثم آل مهدی را به او و به خانواده اش و به همگان تبریک گفته و بر گسترش جنبش دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی به عنوان دو سنگر مهم جنبش کارگری با پرچم شوراهای مستقل کارگری تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آذر ۱۳٩۷، ١٢ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *