عکس از آرشیو

دهمین روز اعتراضات و تجمعات کارگران گروه ملی فولاد اهواز

صبح امروز ٣٠ آبانماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در دهمین روز اعتراضاتشان در مقابل استانداری تجمع کردند. زیر فشار اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز نماینده ای از سوی وزارت کار حاضر شد. مهدی آل میثم از نمایندگان کارگران هفت تپه طی سخنانی فریاد زد، ٢٦ روز کف خیابان اعتراض کردیم. بازداشت کردید و هنوز نمایندگان کارگران پرونده دارند. بچه های هفت تپه در بازداشتند. این چه وزارت کار و رفاهی است! شما نماینده کارگر هستید، یا سرمایه دار؟ شما پشت سرمایه داران و بورژواها را گرفته اید، یا پشت من کارگر را؟ و کارگران یک صدا جواب میدهند “پشت سرمایه دار”. در تجمع کارگران مقابل استانداری همچنین کریم سیاحی یکی از نمایندگان کارگران در اعتراض به بازداشتها میگوید: “ما نه از زندان واهمه داریم و نه از اعدام میترسیم”. کارگران گروه ملی در مبارزاتشان بطور واقعی کل بساط سرمایه داری حاکم با تمام دم و دستگاهش، از جمله  وزارت کار و دستگاه قضایی اش را به چالش میکشند.

کارگران گروه ملی بدنبال تجمع در مقابل استانداری با مارش شکوهمند خود و با شعارهای رزمنده شان از پل نادری وارد مرکز شهر و خیابان نادری شدند و در آنجا اجتماع کردند و با شعار دادن از  مردم خواستند که از آنها حمایت کنند. یکی از کارگران طی سخنانی از تبعیض و بی عدالتی و مشکلات استان خوزستان گفت و از همه مردم اهواز خواست تا سکوت خود را بشکنند و به جمع کارگران بپیوندند. در پاسخ به این فراخوان بخش های مختلفی از مردم به صف کارگران پیوستند و هر لحظه بر جمعیت اضافه میشد. سپس جمعیت شعارگویان پس از طی خیابان سی متری وارد خیابان طالقانی اهواز گردید و طنین شعار “بانک ملی حیاکن گروه ملی را رهاکن” بالا گرفت. شعارهای کارگران در این روز عبارت بودند از: “ما کارگران فولاد، علیه ظلم و بیداد، می جنگیم، می جنگیم”، “کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است”، “بانک ملی، حیا کن، گروه ملی را رها کن”، “کارگر می میمرد، ذلت نمی پذیرد”، “ننک ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما”، “نیشکر هفت تپه، ما هستیم، ماهستیم، کنارت می ایستیم”، “کارگر زندانی، آزاد باید گردد”.” بیکاری تورم ، بلای جان مردم”، ، تورم گرانی پاسخ بده روحانی” ، “نه حاکم نه ملت نیستند به فکر ملت”، “مرگ بر ستمگر درود بر کارگر”. این تجمع در ساعت ١٢ ظهر پایان یافت و کارگران اعلام کردند که  تا وقتی خواستهایشان پاسخ نگیرد به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

کارگران گروه ملی ٤ ماه مزد طلب دارند و تعطیل خطوط تولید ادامه کار آنان در کارخانه را به خط انداخته است. خواست این کارگران پایان دادن به اختلاس ها و بر ملا شدن دزدی های پشت پرده، به راه افتادن فوری تولید در تمام خطوط و امنیت شغلی آنان، پرداخت تمامی طلبهایشان است. یک خواست فوری این کارگران آزادی تمامی کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات کارگران است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات کارگران گروه ملی فولاد اهواز بر  همبستگی سراسری کارگران و کل جامعه با کارگران گروه ملی اهواز و کارگران نیشکر هفت تپه تاکید میکند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ آبان ۱۳٩۷، ٢۱ نوامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *