عبدل گلپریان: این فرصت تاریخی نباید از دست برود

جنبش کارگری در جریان مبارزه، اعتراض و اعتصابش در ایران، هرگاه رهبر یا رهبران اعتراضات کارگری از سوی حکومت اسلامی دزدان و غارتگران هستی مردم بازداشت شده و به زندان افکنده میشوند بلافاصله رهبران دیگری بسرعت جای آنان را پر میکنند.

اسماعیل بخشی و دیگر فعالین کارگری را بازداشت و زندانی کردند اما در بخش دیگر تولید، کریم سیاحی به میدان میاید و نه تنها صدای اعتراض و حق طلبی فولاد اهواز را بر عهده دارد بلکه تلاش برای حمایتهای سراسری از کارگران هفت تپه و جلب حمایت برای آزادی فعالین و رهبران هفت تپه را نیز برعهده میگیرد.

مهمتر از همه اینها حضور گسترده زنان در این تجمعات و بمیدان آمدن زنانی که نقش سخنگو و رهبری اعتصاب و تجمعات را بر عهده دارند. ظهور یکی پس از دیگری رهبران و نمایندگان زن و مرد بر بستر حرکتهای اعتراضی و اعتصابات کارگری در تاریخ جنبش کارگری در ایران سابقه نداشته است و این ویژگی و خاصیت مبارزه طبقاتی عصر حاضر در جامعه ایران است.

نقطه عطف شگرف و شورانگیزی که میتواند الگوی مبارزات کارگری در همه جا باشد.

رژیم اسلامی و دزدان حاکم بر هستی و ثروت جامعه ایران اگر قرار باشد کریم سیاحی ها را هم بازداشت و زندانی کند باز هم دهها اسماعیل بخشی، دهها زن سخنور، دهها مسلم آرمند و کریم سیاحی ها بسرعت جای آنان را پر خواهند کرد.

حکومت اسلامی ضد کارگر و ضد انسان در مقابل این نسل از فعالین کارگری، در مقابل نمایندگان و سخنگویان کل جامعه که بعضا در همین نظام جهنمی چشم بجهان گشوده اند تاب نخواهد آورد.

صفوف بالایی ها در نظام اسلامی هیچگاه تا به این حد بهم ریخته و درمانده نبوده است.

مبارزه کارگران و تمامی بخشهای مختلف جامعه علیه کثافت، فساد، دزدی، پول شویی و فرار یکی پس از دیگری کاربدستان این بختک اسلامی با دزدیدن میلیارده دلار از هستی و دسترنج کارگران و مردم، وارد مرحله نهایی و به اعتباری وارد روند دوازدهم شده است.

با مبارزات، اعتراضات و اعتصابات سراسری، با بسیج و فراخوان به کل جامعه از سوی تشکلها و فعالین همه بخشهای کارگری در سراسر کشور، میتوان ضربات نهایی را بر پیکر این نظام در حال ریزش واردکرد.این نظام قرون وسطایی و چپاولگر رفتنی است اما فرصت تاریخی بدست آمده کنونی نباید از دست برود.
عبدل گلپریان


۳۰آبان۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *