فراخوان به کارگران و مردم خوزستان

کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز اعتراضات و اعتصاب قدرتمندی را همراه با تجمع و راهپیمایی به پیش میبرند. خانواده های کارگران نیشکر و از جمله دانش آموزان هفت تپه به تجمعات پیوسته اند. هماهنگی قابل توجهی در میان کارگران اعتصابی در هفت تپه و اهواز شکل گرفته است. کارگران فریاد میزنند فولاد، هفت تپه اتحاد اتحاد. حکومت گارد ویژه را سراغ کارگران هفت تپه فرستاده است اما کارگران به اعتراض ادامه میدهند.

این دو اعتصاب و حضور وسیع خانواده ها تا همینجا دستاورد مبارزاتی مهمی نه فقط برای کارگران این دو شرکت بلکه یک پیشروی مهم و شورانگیز برای کلیه کارگران در سراسر کشور و برای همه مردم است. این اعتصابات اعتراض به فقر و دستمزدهای زیر خط فقر است، اعتراضی است به گرانی و محرومیت، اعتراضی که باید مورد پشتیبانی همه مردم قرار گیرد. در روزهای گذشته مردم شهر شاوور، کشاورزان شوش و حومه، کارگران شرکت قند شوش، جوانان روستای مالک اشتر و کارگران گروه ملی فولاد اهواز با پیام های خود از کارگران هفت تپه حمایت کرده اند و مردم شوش در کنار کارگران هفت تپه قرار گرفته اند. این همبستگی را باید تقویت کرد.

حزب کمونیست کارگری از کارگران در سراسر کشور و بطور مشخص کارگران مراکز کارگری در اهواز و شوش و سایر شهرهای خوزستان، کارگران نفت و پتروشیمی ها، لوله سازی و کشت و صنعت و از کلیه معلمان و بخش های دیگر مردم معترض میخواهد که به هر شکل میتوانند از کارگران اعتصابی هفت تپه و فولاد حمایت کنند و با تقویت این اعتصابات، مانع دخالت ارگان های سرکوب و دستگیری کارگران شوند و این دو اعتصاب بزرگ کارگری را با موجی از همبستگی به موفقیت برسانند. اعتراض به فقر، به نپرداختن دستمزدها و به کل شرایط غیر قابل تحملی که سرمایه داران و حاکمین اسلامی به کارگران تحمیل کرده اند حق بدیهی و پایه ای کارگران است. ما با حرکت متحدانه خود میتوانیم در برابر مفتخوران حاکم بایستیم و از حقوق و زندگی انسانی خود دفاع کنیم. با عزم  و اتحاد خود میتوانیم آنها را عقب برانیم و راه دیگری برای دفاع از زندگی مان در چشم انداز نیست. اعتصاب سراسری در خوزستان یک شکل مهم همبستگی با کارگران فولاد و نیشکر است.

 

زنده باد اعتصاب متحدانه کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه

پیش به سوی اعتصابات سراسری

پیش به سوی ایجاد شوراهای کارگری

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *