ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه فردا مقابل فرمانداری

امروز ٢٥ آبان ماه اعتراضات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه وارد دوازدهمین روز خود شد. در این روز کارگران بعد از راهپیمایی در سطح شهر و سردادن  شعارهای اعتراضی به مصلای شوش رفتند و نماز جمعه را به محل اعتراض کارگران تبدیل کردند. نیروهای بسیج حکومتی با شماری از کارگران درگیر شدند اما نتوانستند مانع شعار دادن کارگران علیه دزدیهای حکومتی شوند. در تجمع این روز اسماعیل بخشی نماینده منتخب شورای کارگران نیشکرهفت تپه سخنرانی ای کوتاهی کرد. او با گفتن اینکه حرکت امروز ما راهپیمایی در سطح شهر بود، اعلام کرد که تجمع فردا در مقابل فرمانداری خواهد بود و از کارگران خواست که با خانواده هایشان شرکت کنند. او گفت:” تمام مدارس تعطیل، با همه خانواده و بچه ها، با کیف و کتاب و درسشان باز جمع میشویم همین جا”. سخنان او با تایید و کف زدن کارگران پاسخ گرفت.

اسماعیل بخشی در حرکت اعتراضی روز گذشته این کارگران از همه کارگران و بخش های مختلف خواستار حمایت و پشتیبانی از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه شد. این فراخوان پاسخ گرفت و پیامهایی در همبستگی با مبارزات آنان از سوی از سوی مردم شهر شاوور، کشاورزان شوش و حومه، کارگران شرکت قند شوش، جوانان روستای مالک اشتر و کارگران گروه ملی فولاد اهواز ارسال شده است که امروز در گروه تلگرامی کارگران نیشکر هفت تپه انتشار یافته است. روز گذشته اسماعیل بخشی در سخنانش از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و دانشجویان و همه بخش هایی که از اعتراضات آنان حمایت کرده اند تشکر کرد و جمعیت با یک پارچه شور شعار “فولاد، هفت تپه، پیوندتان مبارک” را سر دادند.

کارگران نیشکر هفت تپه در روز گذشته با راهپیمایی و با شعارهای کوبنده شان به بازار شوش رفتند و کارگران نیشکر هفت تپه با شعار “مرم شوش، حمایت، حمایت” خواستار حمایت مردم این شهر از اعتراضاتشان شدند.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه با اتکا به شورای آنها و تصمیم گیریهای متحدانه شان در مجمع عمومی و پیوستن خانواده های کارگران با قدرت به جلو میرود و به همه کارگران راه نشان میدهد. از این اعتراضات وسیعا حمایت کنیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ آبان ۱۳٩۷، ١٦ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *