راهپیمایی و شعار دادن کارگران گروه ملی در سطح شهر اهواز

روز ۲۱ آبان کارگران مجتمع گروه ملی فولاد اهواز برای سومین روز متوالی مقابل استانداری شهر تجمع کردند  و پیگیر خواستهایشان شدند. در این روز بار دیگر شاهد راهپیمایی کارگران گروه ملی در خیابان های شهر و سردادن شعارهایشان بودیم. خواستهای فوری این کارگران پرداخت ٤ ماه دستمزد معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی و تأمین مواد اولیه و راه اندازی خط تولید و امنیت شغلی شان است. یک تاکید این کارگران در مبارزاتشان حق داشتن تشکل است و بر ضرورت ایجاد شوراهای مستقل کارگری به عنوان ظرفی برای دخالتگری و عمل مستقیم خود و ایستادن در برابر چپاول ها و دزدی ها بوده است.

در این روز کارگران گروه ملی در خیابان فلسطین منتهی به میدان هلال احمر راهپیمایی کردند و با شعارهایی چون “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “کوره سرد و خاموش، مرگ بر مافیا”، “دستهای پشت پرده، با گروه ملی چه کرده”،  “فرماندار استاندار ،بیعرضه و بیخیال” و “این همه بیعدالتی ،هرگز ندیده ملتی” علیه بساط چپاول و دزدسالار حاکم که منجر به خوابیدن تولید کارخانه و خطر از دست دادن شغلشان شده است، فریاد سر دادند. طنین شعارهای کوبنده کارگران فولاد شهر اهواز را تحت تاثیر قرار داده بود. همه جا از اینکه کارگران گروه ملی دوباره به خیابان آمده اند، سخن گفته میشود. کارگران گروه ملی فولاد اهواز با شعار نه تهدید، نه زندان، دیگر فایده ندارد، عزم خود را به ادامه اعتراضشان اعلام میکنند.

امروز که کارگران گروه ملی در کوران اعتراض بر سر خواستهایشان گرد هم جمع هستند، بهترین فرصت برای اعلام شورای مستقل کارگران و اتکاء آنها بر مجمع عمومی شان به عنوان مکانی برای متحد ماندن و متحد عمل کردن است. حزب کمونیست کارگری بر حمایت وسیع مردم از اعتراض کارگران گروه ملی و حضور وسیع خانواده های کارگران در اعتراضات تاکید دارد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

زنده باد شوراهای کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آبان ۱۳٩۷، ١٢ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *