هشتمین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه

روز  ۲۱ آبان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد هشتمین روز خود شد.  پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی بعنوان جزئی از سیستم چپاول حاکم خواست اول این کارگران است و در عین حال کارگران میگویند  اگر مالکیت شرکت به دولت هم باز گردد، باید کارخانه تحت نظارت مستقیم شورای مستقل خود کارگران کنترل و اداره شود. کارگران خواستار پرداخت فوری طلبها، ایمنی محیط کار، قراردادهای دائمی کار،  راه اندازی فوری بخش های تولیدی کارخانه و تامین امنیت شغلی شان هستند. این کارگران اعلام کرده اند که باوری به وعده های شفاهی ندارند و هر گونه توافقی باید رسمی و کتبی باشد و تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن تایید خبر اعتراض این کارگران بخاطر دستمزدهای معوقه و وضعیت نابسامان این مجتمع، حرفش در مقابل اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه اینست که ما در قبال مالکیت هفت‌تپه مسوولیتی نداریم!. او با سکوت در مقابل دزدیها و اختلاس های رو شده توسط مدیریت کنونی، با گفتن اینکه وضعیت مالکیت شرکت که دیگر اعتراض لازم ندارد سعی میکند موضوع را حاشیه ای کند.

در اعتراض این روز یکی از نمایندگان منتخب کارگران در مقابل مجمع عمومی کارگران از روال پیگیری کارها توسط شورای منتخب شان، گزارشی داد و گفت که حرف آنان با مقامات این است که آنها بعنوان نماینده وظیفه گزارش دهی به مجمع کارگران را دارند و تصمیم نهایی با کارگران است و بر خواست کوتاه شدن دست سهامداران این مجتمع تاکید کرد. جمعیت کارگران به نشانه تایید برای او کف زدند. سهامداران این مجتمع همان کسانی هستند که با دزدی هایشان این مجتمع را رو به نابودی کشانده اند و پرونده های دزدی هایشان رو شده است.

شکل گیری شورای کارگران در نیشکر هفت تپه و گزارش دهی مرتب نمایندگان منتخب آنان به مجمع شان، یک سنت پیشرو و یک نقطه قوت مهم در اعتراضات کارگران این مجتمع کارگری است که ضامن حفظ اتحاد و همبستگی آنهاست. شورای کارگران نیشکر هفت تپه، یک نهاد و سنت ارزشمند برای همه کارگران است. حزب کمونیست کارگری ضمن تبریک به کارگران نیشکر هفت تپه بخاطر به راه افتادن شورای مستقلشان حمایت قاطع خود را از مبارزات این کارگران اعلام میکند.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

زنده باد شورای مستقل کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ آبان ۱۳٩۷، ١٢ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *