چند حرکت اعتراضی کارگری

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیسون 

روز بیستم آبانماه کارگران شرکت کیسون در اعتراض به عدم پرداخت ۱۷ ماه حقوق معوقه خود در مقابل درب اصلی این شرکت درخیابان سه راهی فرودگاه اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری‌های پتروشیمی بیستون

روز ٢٠ آبان کارگران پیمانکاری های پتروشیمی بیستون در اعتراض به وضعیت نامناسب و شرایط برده وار کاری خود  دست از کار کشیدند و برای دومین روز در محوطه این مجتمع تجمع کردند. عدم پرداخت به موقع حقوقها، قراردادهای پیمانی و نداشتن امنیت شغلی، عدام اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نپرداختن پاداش بهره وری به آنان و پرداخت مزد کمتر از کارگران رسمی در برابر کار برابری که انجام میدهند، از جمله موضوعات اعتراض این کارگران است. این کارگران خواستار افزایش فوری سطح حقوقها، پرداخت بموقع آن در هر ماه و دئمی شدن قرار دادهایشان هستند.

 

تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان خمینی

روز ٢٠ آبان حدود ١٥٠ نفر از کارکنان بیمارستان “امام خمینی” در ادامه مبارزات قبلی خود بخاطر ١٢ ماه دستمزد پرداخت نشده و وضعیت بلاتکلیف و نابسامان بیمارستان تجمع کردند.

بنا بر خبر کارکنان این بیمارستان زیر فشار اقتصادی سنگینی قرار دارند و با بلاتکلیفی وضع بیمارستان از کار بیکار شده اند. بعلاوه بخش مربوط به بیماران دیالیز که هنوز دایر است، وضعیت بسیار نابسامان دارد و تحت عنوان کمبود در آمد بیمارستان، وضع غذایی بیماران بسیار پایین است.

 

تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداري الوند

روز ١٩ آبان جمع بزرگی از کارگران فضای سبز شهرداری الوند در اعتراض به عدم پرداخت ٥ ماه حقوق خود دست از کار کشیدند و  در مقابل درب شهرداری تجمع کردند.

 

اعتراض علیه بیکاری

روز ١٩ آبان جمعی از جوانان و مردم بیکار در منطقه ویژه عسلویه با خواست فوری کار در مقابل ساختمان اداره کار این منطقه تجمع کردند. تجمع اعتراضی علیه بیکاری در مقابل اداره کار در عسلویه میتواند الگویی برای اعتراض جوانان و نیروهای بیکار در شهرهای مختلف بدست دهد. تمامی افراد بیکار جامعه باید از کار و یا بیمه بیکاری مکفی و یک زندگی انسانی برخوردار شوند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ آبان ۱۳٩۷، ١١ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *