معلمان در تدارک دو روز اعتصاب سراسری و تحصن در مدارس

“شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” برای روزهای ٢٢ و ٢٣ آبان معلمان در سراسر کشور را به اعتصاب سراسری و  تحصن در مدارس فراخوانده است. شورای هماهنگی در بیانیه خود که در هفدهم آبانماه منتشر شده برخواست پایان دادن به برخوردهای امنیتی و پرونده سازی های قضایی برای معلمان و دستگیری ها و آزادی فوری معلمان بازداشتی تاکید کرده است. بیانیه در عین حال اعتراض معلمان را به “طرح معلم تمام وقت” که هدف آن طولانی تر کردن ساعت کار معلمان است اعلام کرده است.  در این فراخوان همچنین بر خواستهای فوری ای چون تامین و تضمین اختصاص بودجه لازم برای رفع تبعیض علیه معلمان، اجرای فاز دوم رتبه بندی، توقف طرح معلم تمام وقت و توقف روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند تاکید شده است.

فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی با تاکید برتحصیل رایگان و با کیفیت یک خطاب مهمش به دانش آموزان و خانواده هایشان است. بدین ترتیب این فراخوان کل جامعه را مورد خطاب خود قرار داده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در فراخوان ٢٢ و ٢٣ مهر ماه که بیش از ٦٠ شهر را در برگرفت، اولتیماتوم داده بودند که اگر به خواستهایشان پاسخ داده نشود دوباره در آبانماه به میدان خواهند آمد. از همین رو فراخوان به اعتصاب و تحصن سراسری بیست و دوم و بیست و سوم آّبانماه داده شده است.

از جمله خواستهای مشخص معلمان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٦ میلیونی، تحصیل رایگان برای همه کودکان، درمان رایگان، لغو مدارس خصوصی، آزادی فوری معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و پایان دادن به کالایی شدن آموزش میباشد. معلمان در تجمعات قبلی خود نیز قاطعانه این خواستها را مورد پافشاری قرار دادند. یک دستاورد اعتصاب سراسری معلمان در مهرماه  برجسته کردن خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان در راس خواستهای کل جامعه است. با این خواستها معلمان توانستند موجی از همبستگی را با خود داشته باشند. از جمله خانواده های دانش آموزان، دانشجویان و نهاد ها و تشکلهای مختلف کارگری در سطح وسیعی از اعتصاب معلمان و خواستهایشان اعلام حمایت کردند. با این پشتوانه است که معلمان به تدارک تحصن و اعتصاب سراسری دو روز ٢٢ و ٢٣ آبان میروند.

اعتصاب و تحصن دو روزه معلمان در ٢٢ و ٢٣ آبان حرکتی است در کنار اعتراضات سراسری دیگر بخش های جامعه که هر روز سازمانیافته تر و با خواستهای رادیکالتر دارد به جلو می آید. از اعتصاب و خواستهای اعتراضی معلمان برای بیست و دوم و آبانماه وسیعا حمایت کنیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ آبان ۱۳٩۷، ٨ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *