چهارمین روز اعتصاب سراسری کارگران نیشکر هفت تپه

صبح روز هفدهم آبان کارگران نیشکر هفت تپه برای چهارمین روز اعتصاب خودرا ادامه دادند. اعتراض این کارگران به  خلف وعده های کارفرما و مسئولین مربوطه و تعویق پرداخت سه ماه دستمزد است. این کارگران در حرکت اعتراضی روز شانزدهم آبانماه برای پیگیری خواستهایشان در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کرده و به مسئولین دولتی اولتیماتوم جدی دادند که اگر تا روز شنبه آینده نوزدهم آبانماه به خواسته های آنان پاسخ داده نشود، اعتراض خود را به بیرون از شرکت انتقال خواهند داد. ماجرا از این قرار است که  که بنا بر مصوبه جلسه اخیر “شورای تامین استان” که با نمایندگان کارگران و کارفرما برگزار شد قرار شد دستمزد کارگران در دوازدهم تا پانزدهم هر ماه پرداخت شود. اما بدلیل عملی نشدن این وعده کارگران هفت تپه از روز چهاردهم آبانماه دور جدید اعتصابشان را آغاز کردند.

روز هفدهم آبانماه کارگران هفت تپه همچنین بنا به فراخوان نمایندگان منتخب خود مجمع عمومی شان را برپا کردند و پای سخن نمایندگانشان نشستند.  در این مجمع اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان منتخب کارگران طی سخنان پرشوری ضمن توضیح ماوقع و تماسهایی که با مقامات مختلف دولتی و مدیریت داشته اند، بر نقش شوراهای مستقل کارگری و اعمال اراده مستقیم کارگران از طریق این شوراها و اتحاد و همبستگی کارگری تاکید کرد. تلاش کارگران نیشکر هفت تپه برای ایجاد شورای مستقل کارگری، یک اقدام تاریخی شورانگیز و یک پیشروی بزرگ برای کل جنبش کارگری است.

اعتراض کارگران هفت تپه به عدم پرداخت سه ماه دستمزد، نداشتن ایمنی شغلی، پیمانی شدن قراردادها، و اعتراض به امنیتی شدن مبارزات کارگران و بساط دزدسالاری حاکم است.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت کرده و کارگران در تمام مراکز کارگری را به متشکل شدن در تشکلهای مستقل خویش فرا میخواند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراهای سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ آبان ۱۳٩۷، ٨ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *