جدید ترین

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون به ٦٥ شهر رسید

روز ١٦ آبان اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیونداران وارد هفتمین روز خود شد. این دور از اعتصاب کامیون‌داران که از ١٠ آبان  آغاز شد و در پاسخ به فراخوانی در راستای برآورده نشدن مطالبات آنان  و با خواست آزادی فوری ٢٦٢ راننده اعتصابی آغاز شده، تا کنون به ٦٥ شهر گسترش یافته است. بخش های مختلف جامعه و رانندگان کامیونها با ارسال پیامهایی از این اعتصاب حمایت می‌کنند. یک تاکید این پیامها بر آزادی فوری رانندگان اعتصابی است. از جمله روز ١٦ آبان یکی از رانندگان از اسکله بندر عباس پیام داده و میگوید:”از اسکله بندر عباس با شما حرف میزنم اینجا همیشه پر از ماشین بود ولی الان با اینکه اطلاع رسانی کاملی از اعتصاب نشده بود محل بسیار خلوت است، اعتصاب و اعتراض ما بخاطر این استکه  همکاران عزیزمان که دستگیر شده اند آزاد شوند”.

اعتصاب رانندگان انعکاس جهانی بسیاری داشته و به موضوع خبری بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های بین المللی تبدیل شده است و مورد حمایت تشکلها و اتحادیه های بزرگ کارگری بین المللی قرار گرفته است. در ادامه حمایت های وسیع بین المللی اتحادیه خدمات تجاری آلمان و اتحادیه سراسری حمل و نقل جاده ای متحد (یو آری تی) در انگلیس حمایت خود را از مبارزات رانندگان کامیون اعلام کرده و خواستار آزادی فوری رانندگان بازداشتی شدند.

رانندگان کامیون خواستهایشان را در هفده بند اعلام کرده اند. آزادی فوری و بدون قید و شرط ٢٦٢ راننده بازداشتی اولین خواست این دور از اعتصابات رانندگان کامیون است. از جمله دیگر خواستهای رانندگان کامیون عبارتند از:”- افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار،  حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها، امن شدن جاده های مرگبار، کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، افزایش ٧٠ درصدی  پرداختی بابت حمل بار،  نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات مأموران و افسران رشوه‌گیر، ایجاد تسهیلات رفاهی در پایانه های حمل بار و بیمه درمانی است.

رانندگان کامیون و کامیونداران در اعتراض به شرایط سخت کاری و درآمدهای زیر خط فقر خود  نخستین بار در اول خردادماه ۹۷ به مدت ۲هفته دست به اعتصاب زدند.  دور پیشین اعتصاب آنان در مهر ماه بود به ٣٢٠ شهر کشیده شد.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات و خواستهای رانندگان کامیون و کامیونداران اعلام میکند. ٢٦٢ راننده اعتصابی باید فورا آزاد شوند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٦ آبان ۱۳۹۷، ٧ نوامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *