اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و تجمع کارگران مترو، قطار شهری و کارگران شرکت واحد

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

صبح روز ١٤ آبان بخشهای مختلف نیشکر هفت تپه در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه مزد و ناروشنی وضع شرکت و خطر بیکار شدن از کار  مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زدند.

اعتراض و تجمع قبلی این کارگران در شهریور ماه بود. اما از آنجا که هیچکدام از قولهایی که داده شد عملی نگردید و مشکلات کارگران همچنان به جای خود باقیست، کارگران نیشکر هفت تپه دوباره وارد اعتصاب شده اند. به گفته کارگران اعتصابی، این کارخانه با بیش از ۴۵۰۰ کارگر وضعیت نامعلوم و بحرانی ای دارد. از جمله تحت عنوان مشکل تامین منابع مالی و قطعات برای تولید زمزمه خواباندن تولید بالا گرفته است.

 

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی پروژه خط شش قطار شهری تهران

روز ١٤آبان كارگران خط شش مترو تهران در اعتراض به عدم پرداخت ٦ ماه مزد و حق بیمه در مقابل دفتر مرکزی کارفرما واقع در منطقه مرزداران تهران  دست به تجمع زدند. علاوه بر دستمزدها کارفرما هنوز بخشی از پرداختی کارگران که تحت عنوان “عیدی” پرداخت میشود و مربوط به سال گذشته است را به کارگران پرداخت نکرده است. عدم ایمنی محیط کار و افزایش آمار حوادث کار در پروژه ساخت خط ٦ قطار شهری تهران، یکی دیگر از موضوعات اعتراضی این کارگران است. طی دو ماه گذشته دو نفر از کارگران این پروژه بر اثر شرایط نامناسب ایمنی محیط کار جان خود را از دست دادند و این وضعیت به خشم کارگران دامن زده است.

 

تجمع اعتراضی كارگران مترو در تهران

صبح روز ١٣ آبان کارگران مترو  در تهران در اعتراض به پرداخت نشدن ٦ ماه دستمزد تجمع کردند. در یک ویدئو کوتاه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یکی از کارگران معترض می‌گوید که دستمزد کارگران پرداخت نشده و کارفرما آنان را اخراج کرده است. این کارگران قبلا نیز در تیرماه و شهریور ماه چند مرتبه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان تجمع کردند. پیمانکار این پروژه پس از اعتراض کارگران، قرارداد  شماری از آنان را تعلیق و سپس آنها را اخراج کرد. خواست کارگران بازگشت به کار همکاران اخراجی شان است. شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه و گروه مپنا پیمانکاران اصلی پروژه خط شش مترو تهران است.

 

اعتراض کارگران شرکت واحد تهران و حومه

روز ١٠ آبان کارگران شرکت واحد تهران و حومه برای مطالبه معوقات و وعده های دروغین مدیریت شرکت دست به تجمع زدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ آبان ۱۳٩۷، ٥ نوامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *