جدید ترین

سفارت های جمهوری اسلامی باید برچیده شوند!

سه شنبه 8 آبان دولت دانمارک اعلام کرد که طرح ترور حبیب جبر از فعالین عرب زبان ایرانی ساکن دانمارک را کشف و خنثی کرده و فردی را که قصد ترور او را داشته دستگیر کرده است. دولت دانمارک سرویس های اطلاعاتی جمهوری اسلامی را طراح عملیات ترور معرفی کرد و در اعتراض سفیر خود در تهران را فرا خواند. بلافاصله پس از این واقعه، دول اسکاندیناوی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این موضوع را بشدت جدی تلقی میکنند و اعلام آمادگی کرده اند که در برابر چنین تهدیداتی شانه به شانه یکدیگر باستند. اتحادیه اروپا نیز طرح ترور در دانمارک توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد.

تروریسم جمهوی اسلامی در اروپا تازگی ندارد. از بدو روی کار آمدن جمهوری اسلامی، ترور و کشتار سازمانیافته مخالفین در داخل و خارج مرزهای ایران پیوسته در دستور کار این حکومت بوده است. چهار ماه قبل طرح یک اقدام تروریستی جمهوری اسلامی در فرانسه خنثی شد و منجر به اخراج یک دیپلمات جمهوری اسلامی از فرانسه و دستگیری یک دیپلمات جمهوری اسلامی در آلمان و تحویل آن به دولت بلژیک شد. آبان سال قبل یکی از مخالفان جمهوری اسلامی در هلند ترور شد. روز ۲۷ تیر امسال اقبال مرادی در کردستان عراق توسط آدمکشان جمهوری اسلامی به قتل رسید و روز ۲۵ مهر فرشید هکی در تهران بدست آدمکشان جمهوری اسلامی ربوده شد و جسد او سوزانده شد. این گوشه ای از پرونده ۴۰ سال تروریسم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران است که در داخل مرزهای ایران بی وقفه و روزانه ادامه داشته است.

دولت های غربی علیرغم موارد زیادی از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی، یا سکوت کرده و یا عکس العمل ملایمی از خود نشان داده اند و هرگز نه حاضر شده اند اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار افکار عمومی قرار دهند و نه روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی قطع کنند. حتی فتوای آشکار قتل سلمان رشدی و مسئولین انتشاراتی هایی که کتاب او را منتشر کرده بودند توسط خمینی عکس العمل قابل توجهی را توسط دول اروپایی ایجاد نکرد. اما اوجگیری مبارزه مردم ایران در یکسال گذشته و جنایات بیشمار سایر جریانات تروریست اسلامی در کشورهای غربی شرایطی ایجاد کرده که دول اروپایی را وادار به عکس العمل نسبتا تندتری علیه تروریسم جمهوری اسلامی کرده است. این شرایط اجازه میدهد که با بسیج گسترده تر افکار عمومی این دولت ها را وادار کنیم که دست از مماشات با جمهوری اسلامی بردارند.

حزب کمونیست کارگری اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکند. کلیه فعالیت ها، اقدامات و طرح های تروریستی جمهوری اسلامی که طی چند دهه در اروپا صورت گرفته و بعضا علنی نشده اند باید به اطلاع افکار عمومی رسانده شود و آمرین و سازماندهندگان ترورها معرفی و مورد محاکمه قرار گیرند. سفارت های جمهوری اسلامی در همه کشورها باید برچیده شود و رابطه سیاسی دیپلماتیک با این رژیم کاملا قطع شود.

شیشه عمر این حکومت در دست مردم ایران است که مبارزه جانانه ای را برای سرنگونی جمهوری اسلامی شروع کرده اند و حمایت جهانی از مردم ایران بعنوان قربانیان تروریسم جمهوری اسلامی و انزوای بین المللی این حکومت، امر سرنگونی جمهوری اسلامی توسط مردم به جان آمده ایران را تسهیل خواهد کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

8 آبان 1397، 31 اکتبر 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *