جدید ترین
عکس از آرشیو

اعتصاب بخشهایی از کارگران راه آهن، پالایشگاه آبادان و پتروشیمی فارابی

در ادامه اعلام اعتصاب سراسری کارگران راه آهن که از ٥ آبان آغاز شده است، اکنون کارگران خطوط راه آهن شاهرود، سمنان، دامغان، زاگرس، هرمزگان، لرستان و کارگران تعمیرات جاری دیزلهای تهران در اعتصاب بسر میبرند. ٦٥٠٠ کارگر راه آهن سالهاست که با معضل دیرکرد پرداخت دستمزدهایشان روبرو هستند. در رابطه با این موضوع “شورای هماهنگی خط و ابنیه راه آهن” این کارگران را از پنجم تا دهم آبانماه به اعتصاب سراسری فراخوانده است. پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و تسویه حساب کامل با آنان، پرداخت بیمه درمانی، لغو قراردادهای موقت و دائمی شدن قراردادها، داشتن حق تشکل و حق تجمع و متوقف شدن اخراجها   خواستهای فوری کارگران راه آهن است.

تجمع اعتراضی کارگران حمل‌ونقلِ پالایشگاه آبادان

صبح روز ٧ آبان  نزدیک به۹۰ نفر از کارگران پیمانکاری بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان برای پیگیری مطالبات مزدی خود یک تجمع اعتراضی برپا کردند. به گفته کارگران  مدیریت پالایشگاه از آغاز سال ٩٧ میزان پرداختی دستمزد این کارگران را تغییری نداده و حتی کمتر از حداقل دستمزد ناچیز تعیین شده شورایعالی کار که چند برابر زیر خط فقر است، پرداخت میکند. بعلاوه یکماه از دستمزد  آنان و بخش دیگری از مزایای مزدی شان نیز پرداخت نشده است. کارگران پیمانی حمل و نقل پالایشگاه به زورگویی های کارفرما و دزدی آشکار از دستمزدهایشان اعتراض دارند و خواستار افزایش فوری دستمزدهایشان و پرداخت تمامی طلبهایشان هستند.

 اعتراضات کارگران پتروشیمی فارابی از سر گرفته شد

روز ٧ آبانماه کارگران شرکت پتروشیمی فارابی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای پیگیری طلبهایشان مجددا دست از کار کشیدند. بنا بر خبر این کارگران در ماه‌های گذشته نیز ٤٠ روز اعتصاب کردند و بعد با وعده پاسخگویی به خواستهایشان به سر کار خود بازگشتند. اما در این فاصله هیچ اقدامی صورت نگرفت و از همین رو مجددا از بیست و هشتم مهرماه دست از کار کشیده اند و اکنون دو هفته است که در اعتصاب بسر میبرند. یک خواست فوری این کارگران اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است که با اجرای آن مبلغی به حقوقهایشان اضافه میشود. اما مسئولین شرکت مرتبا آنها را سردوانده اند و هنوز زمان عملی شدن این طرح بطور مشخص معلوم نیست. کارگران میگویند با توجه به این خلف وعده ها علاوه بر دیگر خواستهایی که قبلا اعلام کرده اند، خواهان برکناری مدیریت نیز هستند. اعتراض این کارگران بطور واقعی به حقوق های زیر خط فقر میباشد که با توجه به افزایش روز افزون قیمتها مدام قدرت خرید کمتری را به کارگران میدهد. کارگران و با اعلام بیزاری از تبعیض و نابرابری از مدیران هلدینگ شستا و “تاپیکو” که طرف قرار داد آنها هستند، خواستار پاسخ فوری به خواستهایشان شده اند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٧ آبان ۱۳۹۷، ٢٩ اکتبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *