تعرض به هاشم خواستار را محکوم میکنیم

روز اول آبانماه هاشم خواستار دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و از اعضای پیشین شورای هماهنگی و کانون صنفی معلمان خراسان که به قصد سركشى به باغ شخصى، منزل را ترك كرده بود، در مسیر راه توسط عوامل امنیتی حکومت ربوده میشود. گزارشات حاکی از این است که بعد از ساعت ها تاخير در  بازگشت هاشم خواستار به منزل، خانواده  وی نگران حال او میشوند  و در پيگيريها ماشين او را در بیرون از شهر مشهد و در کنار یک باغ پیدا میکنند. ولی  خبری از خود وی بدست نمی آورند و تلفن موبایل او نیز پاسخ نمیدهد.

بعد از پیگیری های بسیار روز چهارشنبه دوم آبانماه  به خانواده هاشم خواستار اطلاع داده میشود که او  در بخش حاد مردان بیمارستان روانی ابن سینای مشهد بستری است. پس از مراجعه خانواده وی به بیمارستان وساعتها انتظار وگفتگو، به آنها گفته میشود که هاشم خواستار به دستور دادستان بستری و ممنوع الملاقات است. خانواده هاشم خواستار بعد از مراجعه به شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد با این پاسخ روبرو میشوند که دلیلی ندارد که آنها وی را بستری و ممنوع الملاقات کنند  و از خواستار پرونده ای دراین شعبه ندارند. نهایتاً خانواده خواستار درخواست دیدار با “مهری” رئیس بیمارستان را میدهند.  اما مدیر دفتر رئیس بیمارستان اجازه ی ورود آنان به دفتر را نداده  و نیروهای انتظامی مستقر دربیمارستان، به کمک حراست بیمارستان خانواده خواستار را از بیمارستان بیرون میکنند. صدیقه مالکی همسر هاشم خواستار در گفتگوهایی که داشته از این خبر میدهد که برخلاف ادعای دستگاه امنیتی هاشم خواستار در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ گونه سابقه بیماری به جز فشار خون ندارد که آن هم نتیجه زندانی شدن وی در سال ۸۸ است. خانم مالکی در گفتگو با صدای آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید از سلامت آقای خواستار، عنوان میکند که دستگاه امنیتی پیش از این نیز در زمان زندانی بودن این فعال حقوق معلمان پیشنهاد داده بودند تا اعتراف کند که بیماری اعصاب و روان دارد و از زندان آزاد شود. بنا به آخرین گزارشی که امروز سوم آبان منتشر شده بالاخره بعد از مراجعات خانم صدیقه مالکی به دادسرای انقلاب و معاون دادستان و غیره و اظهار بی اطلاعی آنان، بالاخره ساعت پنج بعد از ظهر امروز امکان ملاقات فراهم شده و حال هاشم خواستار خوب بوده است. اما صدیقه مالکی کماکان از بستری بودن همسرش در بیمارستان روانی بدرست ابراز نگرانی کرده است.  مرجع دستگیر کننده حفاظت اطلاعات سپاه گزارش شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران ربودن هاشم خواستار و بستری کردن او در بیمارستان روانی را نشانه درماندگی حکومت و وحشت آن از اعتراضات معلمان و بخشهای مختلف مردم میداند و این اقدام ضد انسانی را شدیدا محکوم میکند. ما همه معلمان، بازنشستگان و مردم را به اعتراض به هر شکل ممکن علیه این اقدام جنایتکارانه فرا میخوانیم. با اعتراضی گسترده، با خبر رسانی و با همراهی و حمایت از خانواده هاشم خواستار و اعلام انزجار از سیاست آدم ربایی حکومت باید تقلای زبونانه حکومت برای به سکوت کشاندن معلمان و مردم معترض را به شکست کامل کشاند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ آبان ۱۳۹۷، ٢٥ اکتبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *