فرشید هکی فعال محیط زیست را کشتند!

لینک به مطالب دیگر درباره محیط زیست

“مردم ایران چیزی برای از دست دادن، به جز زنجیرهایشان ندارند “

جنایتی دیگر! در توئیت های منتشر شده توسط عبدالرضا داوری مدیر مسئول نشریه “بررسی های اقتصادی” در یکشنبه ٢٩ مهر ماه آمده است: “خبر تکان دهنده بود. دکتر “فرشید هکی” حقوقدان و اقتصاد دان عدالتخواه و مشاور علمی نشریه بررسی های اقتصادی، ساعاتی قبل به طرز فجیعی به قتل رسید.” … ” بر اساس اطلاعات اولیه، دکتر فرشید هکی در نزدیکی منزلشان، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و پس از وارد شدن تعداد زیادی ضربات چاقو، جسد ایشان را سوزانده اند.”

فرشید هکی عضو کمپین محیط زیستی “زاگرس مهربان” بود، کمپینی که به انتقاد از سیاستهای حکومت اسلامی در قبال چگونگی بهره برداری و مصرف آب در حکومت اسلامی می پرداخت. در کانال تلگرامی “پیشتازان عدالت” یادداشتی به نام فرشید هکی منتشر شده است که در آن آمده است: “مردم ایران دیگر چیزی برای از دست دادن، به جز زنجیرهایشان ندارند… اعتصابات و اعتراضات صنفی نمونه ای از چنین وضعیت بحرانی است… کارد از مغز استخوان مردم گذشته است.”

انگشت اتهام را در این جنایت نیز بار دیگر باید به طرف حکومت آدمکشان اسلامی نشانه گرفت. قتل وحشیانه هکی در زمانی رخ داده است که تعدادی از فعالان محیط زیست از بهمن ماه سال گذشته به اتهام واهی “جاسوسی” در زندان بسر می برند و اخیرا نیز به فساد فی الارض متهم شده اند، اتهامی که با توسل به آن تاکنون بسیاری را به جوخه های اعدام و طنابهای دار سپرده اند. پیش از آن نیز کاووس سید امامی از فعالین محیط زیست را در زندان به قتل رسانده بودند.

اما تاریخ سیاه حکومت اسلامی تنها تاریخ سرکوب و اعدام و شکنجه و ترور و گورهای دسته جمعی نیست. تنها تاریخ تحمیل فقر و فلاکت گسترده و عمومی نیست. تنها تاریخ ضدیت با زن و تحمیل حجاب اسلامی و جهاد اسلامی علیه انسان و انسانیت و خوشی و شادی نیست. تنها تاریخ مرگ تدریجی و نابودی بخشهایی از محیط زیست و زندگی نیست. این تاریخ سیاه حکومت اسلامی  با مبارزات بخشهای مختلف مردم، کارگران و زنان و جوانان و از جمله فعالین علیه تخریب محیط زیست عجین شده است. امروز  در شرایطی  که توده مردم علیه جمهوری اسلامی  بپا خاسته اند میتوان و باید قدرتمند تر و یکپارچه تر از همیشه علیه کشتار و ترور فعالین و علیه کل ماشین سرکوب و جنایت حاکم  به میدان آمد.

حزب کمونیست کارگری قتل فرشید هکی را قویا محکوم میکند. ما اعلام میکنیم که در فردای شیرین سرنگونی حکومت اسلامی تمامی آمرین و عاملین جنایت علیه مردم را به محاکمه خواهیم کشید. آن روز دور نیست!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!

 

حزب کمونیست کارگری  ایران

  ١ آبان ١٣٩٧، ٢٣ اکتبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *