اعتصابات سراسری آغاز دور تازه تعرض جامعه علیه حکومت اسلامی

شکل گیری اعتصابات سراسری فصل تازه ای را در مبارزات توده مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی آغاز کرده است. اعتصاب پیگیر و متحدانه کامیونداران و رانندگان کامیون، اعتصاب عمومی در کردستان، اعتصاب سراسری بازاریان و اعتصاب سراسری معلمان که از جانب “کانون هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” فراخوان داده شده است، طلایه های دور تازه ای از تعرض متحدانه جامعه برای بزیر کشیدن حکومت است.

اعتصابات سراسری و عمومی داری جایگاه برجسته و تعیین کننده ای درانقلاب مردم علیه جمهوری اسلامی و کل نظام موجود است. مبارزه بخشهای مختلف جامعه علیه جمهوری اسلامی به قدمت عمر حکومت است اما نبرد بی امانی که مشخصا از دیماه گذشته آغاز شده جنگی است بر سر بود و نبود حکومت و نظام موجود. جنگی که جمهوری اسلامی را در سراشیب سقوط قرار داده است. اعتراضات و تجمعات و اعتصابات جاری ادامه نبردی هستند که در دیماه ۹۶ با فریاد رسای “جمهوری اسلامی نمیخواهیم”  در بیش از نود شهر سربلند کرد. از آن تاریخ تا امروز دختران انقلاب، مخالفین اعدام و فعالین جنبش آزادی زندانیان سیاسی، بازنشستگان و معلمان، معترضین به تخریب محیط زیست، مالباختگان، و کارگران که مبارزات پیگیرشان بویژه علیه شرایط فلاکتبار معیشتی در سالهای اخیر زمینه ساز جنبش دیماه بود، پرچم “جمهوری اسلامی نمیخواهیم” را برافراشته نگاهداشته اند. امروز اکثریت عظیم مردم برای خلاص شدن از فقر، بی تامینی، و بی اختیاری و زندان و سرکوب، پا به میدان گذاشته اند و جمهوری اسلامی را بعنوان مسبب و عامل همه این مصائب هدف گرفته اند.  برپائی اعتصابات سراسری و عمومی یک نبرد تعیین کننده و کارساز در این جنگ بی امان است. اعتصاب عمومی یک گام بلند و موثر بجلو و یک ضربه تعیین کننده به رژیم متزلزل و به بن بست رسیده جمهوری اسلامی است.

شرایط حاضر از هر زمان دیگری برای سازماندهی و برپائی اعتصابات سراسری و عمومی مساعدتر است. حکومت از هر نظر به بن بست رسیده است و توده مردم به این واقعیت پی برده اند که برای تحقق حتی فوری ترین خواسته هایشان جمهوری اسلامی باید برود. این گرایش و خواست مشترکی است که همه مبارزات و اعتراضات جاری را به هم پیوند میزند و زمینه سیاسی و اجتماعی شکل گرفتن اعتصابات سراسری و قدرتمند را فراهم می آورد. باید به استقبال این شرایط رفت و به تدارک اعتصاب در بخشهای مختلف جامعه پرداخت. تشکیل شوراهای سازماندهی در عرصه ها و سطوح مختلف، بکارگیری مدیای اجتماعی و همنظری و همکاری بین فعالین در امر سازماندهی اعتصابات، اعلام حمایت نهادها و چهره های جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اعتراضی از اعتصابات جاری، و سازماندهی تجمعات و اعتصابات حمایتی، از جمله اقداماتی است که میتواند زمینه ساز اعتصابات قدرتمند سراسری و عمومی باشد. حزب کمونیست کارگری با تمام توان و امکانات خود به استقبال اعتصاب عمومی میرود و همه فعالین و توده مردم آزاده را به اعتصاب فرامیخواند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری و همزمان!

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *