چند خبر از اعتراضات کارگری

اعتصاب کارگران شرکت سرریگ بندرعباس

روز ١٥ مهر کارگران شرکت سررینگ بندرعباس به علت عدم پرداخت ۵ماه دستمزد و خلف وعده های مسئولان شرکت دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب ادامه دارد.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شادگان

روز ١٥ مهر کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به عدم پرداخت ٨ ماه مزد خود دست از کار کشیدند و در مقابل شهرداری تجمع کردند. در این حرکت کارگران درب شهرداری را به علامت اعتراض بستند و از ورود کارکنان شهرداری به ساختمان جلوگیری کردند.

 

تجمع اعتراضی کارگران شبکه آب و فاضلاب خوزستان در مقابل اداره کار

روز ۱۴ مهرماه کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت٧ تا ۱۲ ماه حقوق و عیدی و پاداش سنوات در مقابل اداره کار استان خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند. حقوق ماهیانه این کارگران یک میلیون و صد هزار تومان در ماه است. پیمانکاران سودجو نه تنها ساعت‌های اضافه کاری آنان را محاسبه نمی‌کنند بلکه قراردادهایشان هم سفید امضا ست.

تجمع کارگران حوزه سرخس مقابل فرمانداری

روز ١٤ مهر کارگران حوزه سرخس در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهایشان  مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

روز ١٤ مهرماه ٢٥٠ نفر از کارکنان کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به تعویق پرداخت ١١ ماه حقوق و وضع بلاتکلیف بیمارستان و خطر بیکار شدن از کارشان در مقابل بیمارستان تجمع کردند. کارکنان این بیمارستان یک هفته است که  با تجمعات هر روزه شان خواستار پرداخت فوری طلبهای خود و روشن شدن وضعیت شغلی شان هستند. در این تجمعات کارکنان بیمارستان با شعارهایی چون ” عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر رو به فناست امروز” ، ” ننگت باد، ننگت باد” فریاد اعتراضشان را بلند کردند. بنا بر خبر این بیمارستان به فروش گذاشته شده و در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد و قرارداد کارکنان آن در شهریور ماه پایان یافته و این قراردادها تمدید نشده است.

اعتصاب کارگران احیاء صنعت واگن پارس اراک

روز ١٣ مهر بیش از ١٥٠ کارگر احیاء صنعت واگن پارس اراک در اعتراض به روند واگذاری این شرکت به یک شرکت خصوصی و خطر بیکار شدن از کارشان برای سومین روز دست از کار کشیدند. آنها خواستار متوقف  شدن این روند و امینت شغلی شان هستند.

اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری رامشیر

روز ٩ مهر  كارگران خدمات شهری شهرداری رامشير در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقهایشان دست ازکارکشیدند و دست به اعتصاب زدند.

دستمزدهای پرداخت نشده و بالاکشیدن دستمزدها، بیکارسازیهای گسترده و عدم ایمنی شغلی، سطح نازل حقوقها و نداشتن هیچگونه تامین اجتماعی ای ، قراردادهای برده وار کاری از جمله موضوعات هر روزه اعتراضات کارگری است. بطور واقعی اعتراض کارگران به کل بساط توحش و بردگی سرمایه داری حاکم است. بدنبال دو هفته اعتصاب قدرتمند رانندگان کامیون برپایی اعتصابات سراسری کارگری به گفتمان مهمی در میان کارگران تبدیل شده است. همچنین در این اعتراضات گفتمان ضرورت ایجاد “شوراهای مستقل کارگری” داغ است. با این گفتمان ها جنبش کارگری دارد راه خود را به جلو باز میکند. حزب کمونیست کارگری ایران بر اعتصابات سراسری کارگری و سازمانیابی در شوراهای مستقل کارگری و ایجاد شوراهای هماهنگی اعتصابات تاکید دارد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ مهر ۱۳۹۷، ٧ اکتبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *