چهاردهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در ٣٠٠ شهر

اطلاعیه شماره ١٣

اعتصاب سراسری رانندگان همچنان گسترش می یابد و تاکنون به ٣٠٠ شهر رسیده است. امروز شنبه  ١٤ مهر  همانند روزهای دیگر پایانه های بار و جاده ها خلوت هستند وعکس ها و گزارشات آن در گروههای مدیای اجتماعی انتشار یافته است. رانندگان اعتصابی با کارزار و گفتمانهای پیگرانه ای چون “گول وعده های دروغین را نمیخوردیم”، “محکم ایستاده ایم” و “اعتصاب تا رسیدن به خواستهایمان ادامه دارد”، بر ادامه اعتصاب و اعتراضشان تاکید دارند. امروز از سوی برخی مقامات حکومتی جلسه ای با رانندگان اعتصابی در بوشهر گذاشته شد. رانندگان در برابر وعده های توخالی جلسه را ترک کردند و بر ادامه اعتصاب تاکید کردند. رژه رفتن با صف کامیونهای خالی در شهر و یا در جاده ها و با چراغهای روشن و بوق زدن، شکلی از خبر رسانی به مردم در مورد اعتصاب است. روز ١٤ مهر رانندگان نجف آباد به همین شکل قصد رژه در جاده را داشتند اما نیروهای انتظامی مانع شدند.

بنا بر آخرین خبرها در این مدت ٢٣٨ راننده اعتصابی بازداشت شده اند، یک خواست فوری رانندگان آزادی همکاران بازداشتی شان است. همزمان رانندگان با ایجاد صندوق های اعتصاب و در مواردی اعلام شماره حساب همکارانی که در فشار سنگین اقتصادی هستند و فراخوان به کمک به آنان، تلاش میکنند صف مبارزه خود را متحد نگاهدارند و اجازه ندهند که مشکل مالی خللی در اعتصاب آنان ایجاد کند. تاکید دیگر رانندگان بر حق تشکل آنهاست. رانندگان در دور اول اعتصابشان “شورای هماهنگی اعتصاب” را شکل دادند.

یک فراخوان رانندگان کامیون به مردم حمایت و پشتیبانی از اعتصاب آنان است. حزب همگان را به همبستگی با این مبارزات فرامیخواند. تمام رانندگان اعتصابی بازداشت شده باید فورا آزاد شوند.

 

زنده باد رانندگان معترض و حق طلب!

رفاه و زندگی انسانی حق تک تک مردم است!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ مهر ۱۳۹۷، ٦ اکتبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *